لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۱

واکنش افغانستان به سخنان احمدی نژاد


آقای بهبن، سخنگوی وزارت خارجه افغانستان:"تا زمانی که ریشه های تروریسم از بین نرود، نیروهای بین المللی باید در افغانستان حضور داشته باشند".
آقای بهبن، سخنگوی وزارت خارجه افغانستان:"تا زمانی که ریشه های تروریسم از بین نرود، نیروهای بین المللی باید در افغانستان حضور داشته باشند".

وزارت خارجه افغانستان، در واکنش به سخنان روز یک شنبه محمود احمدی نژاد، اعلام کرد نیروهای خارجی که در افغانستان حضور دارند اشغالگر نیستند.


وزارت امورخارجه افغانستان اعلام کرد که نیروهای خارجی مطا بق مصوبات شورای امنیت سازمان ملل در افغانستان حضور دارند.


محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری ایران در یک سخنرانی در روز یک شنبه گفت که بايد دست بدست هم بدهيم، به ملت های عراق، فلسطين، افغانستان و به لبنان کمک بکنيم. امروز ما می توانيم با ياری يکديگر بساط اجنبی را از منطقه خود برچنيم.


سلطان احمد بهین، سخنگوی وزارت خارجه افغانستان با نشر بیانیه ای تصریح کرد که برای مبارزه با پدیده تروریسم در افغانستان، حضور سربازان خارجی در این کشور از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.


آقای بهین گفت تا زمانی که ریشه های تروریسم از بین نرود، نیروهای بین المللی باید در افغانستان حضور داشته باشند.


سقوط رژیم طالبان توسط نیروهای بین المللی در منطقه بیشتر به نفع جمهوری اسلامی تمام شده است. سلطان احمد بهین

آقای بهین گفت سقوط رژیم طالبان توسط نیروهای بین المللی در منطقه بیشتر به نفع جمهوری اسلامی تمام شده است.


مقامات افغان همواره تروریسم را یک پدیده خارجی می دانند که از خارج از مرزهای افغانستان تقویت می شود.


سلطان احمد بهین گفت که باید کشورهای همسایه افغانستان تلاش های خود را را برای محو ریشه های تروریسم افزایش دهند. وی افزود در صورتی که این پدیده از بین برود، نیروهای بین المللی افغانستان را ترک خواهند کرد.


سخنگوی وزارت خارجه افغانستان از همکاری جمهوری اسلامی در بازسازی افغانستان پس از طالبان ستایش کرد و از این که ایران از مصوبات سازمان ملل در باره حضور نیروهای بین المللی در افغانستان حمایت نموده ، ابراز خرسندی کرد.





XS
SM
MD
LG