لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۰۶

احمدی نژاد: این قدر قطعنامه صادر کنید تا خسته شوید


احمدی نژاد:«دشمنان خارجی و متحدان داخلی آنها را مسئول گرانی مسکن در ایران دانست.»
احمدی نژاد:«دشمنان خارجی و متحدان داخلی آنها را مسئول گرانی مسکن در ایران دانست.»

محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری ايران، روز شنبه ۱۵ ارديبهشت در استان کرمان اعلام کرد شورای امنیت می تواند این قدر قطعنامه صادر کند تا خسته شود.


در این سخنرانی آقای احمدی نژاد تاثير منفی تحريم های سازمان ملل بر اقتصاد ايران رد کرد.


به گزارش ايسنا، محمود احمدی نژاد با اشاره به قدرت های بزرگ گفت: «من به آن‌ها می‌گويم اين ‌قدر قطعنامه صادر کنيد تا خسته شويد. آنها اين کار را برای حفظ ابرقدرتی خود انجام می‌دهند.»


هفته گذشته قدرت های بزرگ اعلام کردند که اگر ایران به غنی سازی ادامه دهد باید منتظر تحریم های جدیدی باشد.


در ادامه سخنانش، آقای احمدی نژاد « دشمنان خارجی و متحدان داخلی آنها را مسئول گرانی مسکن در ایران دانست.»


وی در این مورد گفت که آنها در داخل نيز کسانی را دارند که درصدد هستند حرف‌های ما را سست کنند و با پول‌هايشان بازار را بهم می ‌زنند تا بگويند اين قطعنامه‌ها تاثيرات منفی گذاشته است، در حالی که چنين نيست يا پول‌هايشان را به بازار مسکن می‌برند تا بگويند قطعنامه‌ها در بازار مسکن تاثير داشته است در حالی که اين دروغ است.


آقای احمدی نژاد با اشاره به تحریم های سازمان ملل علیه ایران گفت «از آن زمان که مسايل شروع شده است تقاضاها برای سرمايه‌گذاری در کشور ما بيشتر شده است.»


بر خلاف سخنان محمود احمدی نژاد، به گفته برخی از اقتصاددانان، مسئولان اقتصادی جمهوری اسلامی در حالی از ميليارد ها دلار سرمايه گذاری خارجی سالانه در ايران سخن می گويند که به گفته منابع معتبر بين المللی، حجم سرمايه گذاری خارجی در ایران از چند صد ميليون دلار در سال فراتر نمی رود.



احمدی نژاد:«من به آن‌ها می‌گويم اين‌قدر قطعنامه صادر کنيد تا خسته شويد. وی افزود آنها اين کار را برای حفظ ابرقدرتی خود انجام می‌دهند.»

در هفته های گذشته بسياری در داخل کشور از تاثير منفی تحريم ها بر اقتصاد ايران و بالا رفتن نرخ تورم صحبت کرد ه اند. اعتراض ها و تظاهرات معلمان و کارگران برای افزايش حقوق نيز در نقاط مختلف کشور همچنان ادامه دارد.


آقای احمدی نژاد قبل از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، وعده داده بود که وضع اقتصادی مردم و مخصوصا قشر فقیر را بهبود خواهد بخشید. افزایش نرخ تورم و گرانی روزافزون در دوره ریاست جمهوری وی، مردم را در شرایط اقتصادی بسیار دشواری قرار داده است.


در ادامه سخنرانیش، رییس جمهوری ایران افزود که تا فتح قله بهرمندی از همه ظرفيت های هسته ای از پا نخواهد نشست و ايران ذره ای از حق مسلم هسته ای خود عقب نشينی نمی کند.


سخنان محمود احمدی نژاد در مورد برنامه هسته ای ايران زمانی بيان می شود که منوچهر متکی، وزير امور خارجه اين کشور از پيشنهاد سوئيس برای ادامه گفتگو در مورد برنامه هسته ای ايران استقبال کرده است.


به گفته برخی از ديپلمات ها ی غربی سوئيس به ايران پيشنهاد تعليق هم زمان غنی سازی اورانيوم و تحريم های سازمان ملل را داده است.









XS
SM
MD
LG