لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۷

متکی از پیشنهاد سوئیس استقبال کرد


سويس به ايران پيشنهاد تعليق هم زمان غنی سازی و تحريم های سازمان ملل عليه ايران را داده است.
سويس به ايران پيشنهاد تعليق هم زمان غنی سازی و تحريم های سازمان ملل عليه ايران را داده است.

منوچهر متکی، وزير امور خارجه ايران، روز شنبه پنجم مه از پيشنهاد دولت سوئيس برای ادامه گفتگو در مورد برنامه هسته ای ايران استقبال کرد.


به گزارش روزنامه تهران تايمز، وزير امور خارجه ايران با نماينده سوئيس در کنفرانس بين المللی شرم الشيخ در مصر ديدار و گفتگو کرد. نمايندگان دو کشور در مورد پيدا کردن راه حل برای کاهش خشونت در عراق صحبت کردند.


تهران تايمز اطلاعاتی در مورد محتوای پيشنهاد و طرح سوئيس در مورد برنامه هسته ای ايران چاپ نکرده است.


به گفته ديپلمات های غربی پيشنهاد سوئيس در اواخر ماه آوريل در ديدار علی لاريجانی، مذاکره کننده اصلی هسته ای ايران و خاوير سولانا مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا مورد بحث قرار گرفت.


به گزارش رويترز، سوئيس به ايران پيشنهاد تعليق هم زمان غنی سازی و تحريم های سازمان ملل عليه ايران را داده است.


به گفته ديپلمات های غربی آقای لاريجانی به مسئول سياست خارجی اروپا گفته است که ايران قصد تعليق کامل غنی سازی اورانيوم را ندارد.


مذاکرات لاريجانی- سولانا در اواخر ماه مه از سر گرفته می شود اما زمان و محل آن اعلام نشده است.


محمود احمدی نژاد رييس جمهوری ايران نيز طرح تعليق هم زمان غنی سازی و تحريم را رد کرد.


شورای امنيت سازمان ملل متحد از ماه دسامبر ۲۰۰۶ تحريم هايی را عليه ايران به تصويب رسانده و از اين کشور خواسته تا غنی سازی اورانيوم را به تعليق در آورد.


در هفته گذشته نيز قدرت های بزرگ اعلام کردند که اگر ايران به غنی سازی ادامه دهد تحريم های جديدتری در انتظار ايران خواهد بود.


امريکا و بسياری از کشورهای جهان در مورد برنامه هسته ای ايران مظنون هستند و فکر می کنند ايران قصد توليد بمب اتمی را دارد. ايران همواره اين اتهامات را رد کرده و هدف برنامه هسته ای خود را توليد برق اعلام کرده است.


XS
SM
MD
LG