لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۹

دستگيری مظنونان به قاچاق اسلحه از ايران به عراق


ارتش آمريکا می گوید در ماه های گذشته، موفق به کشف چند مخفيگاه سلاح هايی از جمله راکت و خمپاره انداز ساخت ايران شده است
ارتش آمريکا می گوید در ماه های گذشته، موفق به کشف چند مخفيگاه سلاح هايی از جمله راکت و خمپاره انداز ساخت ايران شده است

نيروهای ائتلاف در عراق به رهبری نيروهای آمريکايی، روز جمعه ۴ ماه مه، در جريان عملياتی در يک منطقه شيعه نشين بغداد، ۱۶ شبه نظامی مظنون به قاچاق اسلحه از ايران به عراق را دستگير کردند.


ارتش آمريکا اعلام کرده است که در عرض ماه های گذشته، موفق به کشف چند مخفيگاه سلاح هايی از جمله راکت و خمپاره انداز ساخت ايران شده است.


آسوشيتدپرس از قول ارتش آمريکا گزارش داده است که در شهرک صدر نيز نيروهای ائتلاف ۱۶ مظنون به حمل و نقل تسليحات از ايران به عراق و نيز انتقال شبه نظاميان از عراق به ايران برای آموزش ديدن در اردوگاه های تروريستی را شناسايی کردند.


ارتش آمريکا اعلام کرده است که در عرض ماه های گذشته، موفق به کشف چند مخفيگاه سلاح هايی از جمله راکت و خمپاره انداز ساخت ايران شده است

بر اساس همين گزارش، اين سلول مخفی، با شبکه آدم ربايی در عراق نيز ارتباط داشته است.


به گفته ارتش آمريکا در عرض ۶ ماه گذشته، نيروهای ارتش آمريکا چهار مخفيگاه اسلحه، در منطقه شيعه نشين محموديه در ۳۰ کيلومتری بغداد کشف کرده اند.


اين مخفيگاه ها از جمله شامل مواد منفجره، هفت راکت نمونه توليدات ايران و يک خمپاره انداز ساخت ايران بوده است. ايران می گويد هيچ گونه اسلحه ای به عراق ارسال نکرده است.


با اين حال روزنامه واشنگتن پست روز جمعه گزارش داد که به رغم تلاش های آمريکا برای در هم شکستن شبکه های ارسال سلاح به عراق، حمله های انجام شده با مواد منفجره ساخت ايران، ماه گذشته به بالاترين حد خود رسيده است.


رايس خواستار توقف ارسال سلاح ايران به عراق شد


کاندوليزا رايس وزير امورخارجه آمريکا در کنفرانس شرم الشيخ مصر، از ايران خواست که به مسلح کردن شبه نظاميان و حمايت از تروريسم در عراق پايان دهد.
خانم رايس در پايان کنفرانس شرم الشيخ گفت ايران بايد در جامعه بين المللی نقشی مثبت ايفا کند.


XS
SM
MD
LG