لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۱۷

احمدی نژاد، اسراییل را «پرچم شیطان» خواند


احمدی نژاد با توصیف کردن اسراییل به عنوان«رژیم صهونیستی» گفت که این کشور «پرچمدار تجاوز و اشغال است».
احمدی نژاد با توصیف کردن اسراییل به عنوان«رژیم صهونیستی» گفت که این کشور «پرچمدار تجاوز و اشغال است».

محمود احمدی نژاد رییس جمهوری ایران روز شنبه ۲۷ اوت در سخنرانی در چهارمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت گفت که «رژیم صیهونیستی پرچم شیطان است.»


به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، محمود احمدی نژاد کشور اسراییل را پرچمدار لیبرال دمکراسی غرب خواند و گفت «رژیم صیهونیستی پرچمدار تجاوز و اشغال است و این رژیم پرچم شیطان است.»


آقای احمدی نژاد که در جمع متخصصین مسایل دینی از یکصد کشور جهان سخن می گفت، فلسفه تاسیس اسراییل را باطل دانست و افزود که «بعید نیست که این رژیم در مسیر انحلال و زوال قرار داشته باشد».


محمود احمدی نژاد که در این کنفرانس مذهبی صحبت می کرد توضیح بیشتری نداد که منظورش از شیطان چیست. ایران در ۲۸ سال گذشته، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا را شیطان بزرگ لقب داده است.


به گفته آگاهان سیاسی،«پرچم شیطان» در سخنان محمود احمدی نژاد، اسراییل را به آمریکا و سیاست های مشترک این دو کشور در خاورمیانه وصل می کند.


اظهارات ضد اسراییلی آقای احمدی نژاد، برای نخستین بار در اکتبر سال ۲۰۰۵ موجب خشم بسیاری در جهان غرب شد. وی خواستار محو اسراییل از نقشه جهان شده بود.


هواداران محمود احمدی نژاد در این مورد گفتند که سخنان وی به درستی ترجمه نشده است و منظور رییس جمهور ایران محو اسراییل از صفحه روزگار بوده و نه تخریب آن.


آقای احمدی نژاد اشغال عراق را شکست تاریخی برای آمریکا دانست.


در این اجلاس به جز محمود احمدی نژاد شخصیت های سیاسی مذهبی و نظامی ایران مانند آیت الله مصباح یزدی مدير موسسه امام خمينی، علی اکبر ولایتی وزیر سابق امور خارجه ایران و سردار رحیم صفوی فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضور داشتند.


XS
SM
MD
LG