لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۴

«سفر احمدی نژاد به ایتالیا یک رسوایی است»


محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری ایران. (عکس:AFP)
محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری ایران. (عکس:AFP)

سفير اسرائيل در ایتالیا، حضور محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری ایران، در اجلاس سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی، در رم را، به شدت مورد انتقاد قرار داد.


روزنامه ايتاليايی لا رپوبليکا، روز شنبه ۱۱ خرداد ماه از قول جيدون ماير، سفير اسرائيل در اين کشور نوشت: «دعوت از محمود احمدی نژاد برای حضور در اجلاس سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی که مقر آن در رم است يک رسوايی است.»


سازمان جهانی خواربار و کشاورزی يکی از نهادهای سازمان ملل متحد است. اجلاس سالانه این نهاد بین المللی روز سه شنبه ۱۴ خرداد به مدت سه روز در رم، پایتخت ایتالیا برگزاری می شود.


«این امر واقعا يک رسوايی است که يکی از نهادهای سازمان ملل از رهبری دعوت می کند که خواستار نابودی يک کشور عضو اين سازمان شده است.»
جيدون ماير، سفير اسرائيل

به گزارش آسوشيتدپرس، سفير اسرائيل با اشاره به سخنان آقای احمدی نژاد در مورد «حذف اسرائيل از صحنه جهان» گفت: «این امر واقعاً يک رسوايی است که يکی از نهادهای سازمان ملل از رهبری دعوت می کند که خواستار نابودی يک کشور عضو اين سازمان شده است.»


آقای ماير افزود:« محمود احمدی نژاد هولوکاست را انکار می کند، از تروريسم پشتيبانی کرده، در پی ساختن بمب اتمی است و حقوق بشر را در ايران زير پا می گذارد.»


آمريکا، اسرائيل، اتحاديه اروپا و بسياری ديگر از کشورها، ايران را متهم می کنند که در پی ساختن بمب اتمی است. تهران همواره اين اتهامات را رد کرده و هدف برنامه هسته ای خود را صلح آميز می خواند.


اسرائيل و آمریکا همچنين ايران را بارها متهم به حمايت نظامی از گروه های اسلامی نظير حزب الله لبنان کرده اند اما تهران همواره کمک تسليحاتی به اين گروه ها را تکذيب کرده است.


سفير اسرائيل افزود که وی مطمئن است سيلوو برولسکونی، نخست وزير ايتاليا، با محمود احمدی نژاد ديدار نخواهد کرد. وزارت امور خارجه ایتالیا نیز اعلام کرده است که دیداری بین آقای برلوسکونی و رییس جمهوری ایران صورت نمی گیرد.


وی افزود:« ايتاليا از قطعنامه های شورای امنيت سازمان ملل عليه ايران حمايت می کند.»


شورای امنيت تاکنون با تصويب سه قطعنامه تحريمی از ايران خواسته تا غنی سازی را متوقف کند ولی تهران تاکنون از اين دستور شورای امنيت سرپيچی کرده است.


غلامحسين الهام، سخنگوی دولت روز شنبه ۱۱ خرداد ماه تاييد کرد که محمود احمدی نژاد فقط در اجلاس سازمان جهانی خواربار و کشاورزی شرکت می کند و با مقامات دولت ايتاليا ديداری نخواهد داشت.


XS
SM
MD
LG