لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۲۵

«احمدی نژاد به مردم ایران خیانت کرده است»


آیت الله بیات زنجانی به شدت از عملکرد رییس جمهوری ایران انتقاد کرد.
آیت الله بیات زنجانی به شدت از عملکرد رییس جمهوری ایران انتقاد کرد.

آیت الله بیات زنجانی، عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز به یک روزنامه آلمانی گفته است که محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری ایران، به مردم خیانت کرده است.


آيت الله بيات زنجانی، در مصاحبه ای با «فایننشنال تایمز دویچلند»، دولت احمدی نژاد را همچنين به زير پا گذاشتن قانون و محدود کردن آزادی های موجود متهم کرد.


این روحانی که پیشتر عضو شورای بازنگری قانون اساسی بوده، افزود که محمود احمدی نژاد به صورت غير قانونی اختيارات سپاه پاسداران را افزايش داده است.


آيت الله بيات زنجانی در انتقادی کم سابقه، عملکرد محمود احمدی نژاد را «تهديد و خطری بزرگ» خواند.


اين سخنان در حالی بيان می شود که چند روز پيش آيت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی بار ديگر پشتيبانی کامل خود را از دولت آقای احمدی نژاد اعلام کرد.


آيت الله بيات زنجانی در انتقادی کم سابقه، عملکرد محمود احمدی نژاد را «تهديد و خطری بزرگ» خواند.

آيت الله علی خامنه ای در ديدار اخير خود با محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری ايران و اعضای هيئت دولت او، ضمن ابراز حمايت از محمود احمدی نژاد و کابينه دولت نهم گفت: « در اين سال آخر با روحيه سال اول کار کنيد. البته احساس می کنم همين جور است، اما در عين حال تاکيد می کنم فکر نکنيد امسال سال آخر دولت است، نه.»


محمود احمدی نژاد روز دوشنبه در سخنانی اين سخنان رهبر جمهوری اسلامی را به «مدال تاييد عملکرد دولت نهم» تشبيه کرد. اما سخنان رهبر جمهوری اسلامی و واکنش محمود احمدی نژاد به آن به فاصله کوتاهی پس از انتشار از روی تلکس خبرگزاری جمهوری اسلامی، ايرنا، برداشته شد.


انتقاد اخیر یک عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز نخستین حمله جدی به سیاست های دولت نهم پس از اظهارات رهبر جمهوری اسلامی در حمایت از رییس جمهوری ایران است.


آيت الله بيات زنجانی در مصاحبه خود با روزنامه «فايننشنال تايمز دويچلند» از اصلاح طلبان خواست تا با يکديگر متحد شده و محمود احمدی نژاد را در انتخابات آينده رياست جمهوری شکست دهند.


اين سخنان در حالی بيان می شود که حزب اعتماد ملی روز سه شنبه مهدی کروبی، رييس سابق مجلس و دبير کل اين حزب را به عنوان کانديدای خود برای انتخابات سال آینده ریاست جمهوری انتخاب کرد.


حزب اعتماد ملی در حالی مهدی کروبی را به عنوان نامزد خود معرفی می کند که ديگر جريان های اصلاح طلب درون نظام جمهوری اسلامی خواهان نامزدی محمد خاتمی، رييس جمهوری سابق ايران، برای انتخابات سال آينده هستند.


تاکنون هيچ يک از گروه های اصلاح طلب درون نظام جمهوری اسلامی، محمد خاتمی را به عنوان نامزد خود در انتخابات سال آينده معرفی نکرده اند، اما به نظر می رسد گروه هايی مانند حزب مشارکت و مجاهدين انقلاب اسلامی بر سر حضور وی در رقابت های رياست جمهوری توافق دارند.


آقای خاتمی دبیرکل مجمع روحانیون مبارز است که اعضای آن را روحانیون بلندپایه چپگرا تشکیل می دهند.


XS
SM
MD
LG