لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۲:۰۵

نگرانی از وضعیت وبلاگ نویسان در ایران


لوگوی گزارشگران بدون مرز
لوگوی گزارشگران بدون مرز
سازمان گزارشگران بدون مرز با انتشار بيانيه ای با اشاره به دستگيری علی پيرحسين لو، نسبت به آزار وبلاگ نويسان در ايران ابراز نگرانی کرد.

در اين بيانيه آمده است، پيرحسين لو از نخستين روزنامه نگاران ایرانی بود که وبلاگ نويسی را آغاز کرد. وبلاگ آقای پيرحسين لو «الپر» نام داشت.

دستگیری علی پیرحسین‌لو، روزنامه‌نگار فعال در ستاد میرحسین موسوی و همسرش فاطمه ستوده در منزل آنها و در شامگاه پنجشنبه ۲۶ شهریور روی داده است.

گزارشگران بدون مرز می گوید، این دو نفر به «اقدام علیه امنیت ملی » متهم شده اند.

این نهاد مدافع آزادی بیان که مقرش در پاریس است می افزايد، اينترنت و کاربران آن در دو هفته اخير هدف سرکوب هواداران محمود احمدی نژاد، رئيس جمهوری ايران قرار گرفته اند.

گزارشگران بدون مرز همچنين در مورد وضعيت محمد پور عبدالله که در ۱۲ ژانويه ۲۰۰۹ دستگير شده، ابراز نگرانی کرده است.

در اين بيانيه آمده است دليل دستگيری اين وبلاگ نويس مطالبی بود که وی در وبلاگش، «پيشرو»، در مورد وضعيت زندان، بازجويی ها و سرکوب جنبش دانشجويی نوشته بود.

گزارشگران بدون مرز می افزاید، اینترنت همچنان وسیله ای برای اطلاع رسانی در ایران است و دولت جمهوری اسلامی سعی در از بین بردن آن دارد.

محمد على ابطحى، معاون سابق ریاست جمهوری در دوره محمد خاتمی، یکی دیگر از وبلاگ نویسانی است که همچنان در بازداشت بسر می برد.

وی به تلاش براى انجام «كودتاى مخملى» متهم شده و روز دهم مرداد همراه با حدود ۱۰۰ نفر از متهمانى كه از آنها با عنوان «عوامل اغتشاش و آشوب» پس از انتخابات رياست جمهورى نام برده شده است، از سوى قاضى صلواتى محاكمه شد.

آقای ابطحی روز ۲۶ خرداد ماه (چهار روز پس از برگزارى انتخابات) از سوى ماموران امنيتى بازداشت و خبر دستگيرى وى در همان روز توسط يكى از اعضاى خانواده اش در وبلاگ او منتشر شد.
XS
SM
MD
LG