لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۸:۵۹

عبادی: تحریم های سیاسی می تواند موثر واقع شود


برنده جايزه صلح نوبل گفت که منطق حکم می کند که آمريکايی ها نيز از وضعيت بسيار بد عراق درس بگيرند.
برنده جايزه صلح نوبل گفت که منطق حکم می کند که آمريکايی ها نيز از وضعيت بسيار بد عراق درس بگيرند.

شيرين عبادی، برنده جايزه صلح نوبل، در پاريس، در روز ۲۷ اکتبر، در گفت و گويی با روزنامه فرانسوی فيگارو، در مورد تحريم های جديد آمريکا عليه ايران و برنامه هسته ای اين کشور ابراز نظر کرده است.


خانم عبادی به اين روزنامه چاپ پاريس گفت که منطق می تواند مانع جنگ بين ايران و آمريکا شود. خانم عبادی افزود: «تمامی دنيا از ما می خواهد که غنی سازی را متوقف کنيم و اين منطقی نيست که اين کار را انجام ندهيم.»


وی افزود: «ما نمی توانيم پشت ديواری قرار بگيريم و بگوييم که با دنيا ارتباطی نداريم.»


برنده جايزه صلح نوبل گفت که منطق حکم می کند که آمريکايی ها نيز از وضعيت بسيار بد عراق درس بگيرند.


شيرين عبادی در مورد احتمال حمله آمريکا به ايران ابراز نگرانی کرده و گفت : «وقتی جورج بوش، رييس جمهوری امريکا و کاندوليزا رايس، وزير امور خارجه اين کشور، در مورد «گزينش» بمباران ايران صحبت می کنند، من دليلی برای نگرانی دارم.


شيرين عبادی از تحريم های اقتصادی عليه ايران انتقاد کرد و گفت: «اين هميشه مردم ايران هستند که هزينه اين تحريم ها را می پردازند و آنها هرگز موافق اين تحريم ها نيستند.» فیگارو

خانم عبادی افزود: «آمريکا نبايد به ايران حمله کند. مردم ايران ملتی مقاوم هستند و از خود به شدت دفاع خواهند کرد.»


شيرين عبادی از تحريم های اقتصادی عليه ايران انتقاد کرد و گفت:« اين هميشه مردم ايران هستند که هزينه اين تحريم ها را می پردازند و آنها هرگز موافق اين تحريم ها نيستند.»


وی گفت: «تحريم های اقتصادی می تواند به ضرر غرب تمام شود.»


خانم عبادی گفت به نظر وی، بر خلاف تحریم های اقتصادی، تحريم های سياسی می تواند موثر واقع شود چرا که محدود کردن روابط سياسی با يک رژيم ديکتاتوری معنی و مفهوم دارد.


خانم عبادی ا زکم توجهی غرب در مورد نقض حقوق بشر در ایران انتقاد کرده و گفت:«از زمانی که مساله هسته ای ايران مطرح شده، در غرب صحبت چندانی از نقض حقوق بشر در ايران نمی شود.»


به گفته خانم عبادی، وضعيت زنان و آزادی آنها هر روز در ايران بدتر می شود. وی افزود در ايران، تظاهرات دانشجويان سرکوب شده، روزنامه نگاران زندانی و روزنامه های مستقل تعطيل می شوند.


شيرين عبادی در پايان از جدايی دين و سياست در ايران حمايت کرد.


XS
SM
MD
LG