لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۱۴

استعفای رییس بانک مرکزی پذیرفته شد


شیبانی از مخالفان تصمیم دولت برای کاهش نرخ بهره بانکی بوده و آن را به زیان اقتصاد کشور می دانست.
شیبانی از مخالفان تصمیم دولت برای کاهش نرخ بهره بانکی بوده و آن را به زیان اقتصاد کشور می دانست.

غلامحسين الهام سخنگوی دولت روز یکشنبه چهارم شهریور ماه از موافقت محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری ایران، با استعفای ابراهيم شيبانی رييس كل بانک مركزی ايران، خبر داد.


به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، غلامحسین الهام در مورد جانشین آقای شیبانی گفت : «تعيين طهماسب مظاهری، مديرعامل بانک توسعه صادرات ايران، به عنوان ریيس كل جديد بانک مركزی در مرحله نهايی است و ریيس جمهور پس از تشكيل مجمع عمومي بانک مركزی در روز سه شنبه هفته جاری، حكم وی را صادر خواهد كرد.»


استعفای آقای شیبانی دو هفته پس از آن صورت می گیرد که محمود احمدی نژاد، وزیران نفت و صنایع را تغییر داده است. بسیاری، این تغییرات را تلاش آقای احمدی نژاد برای کنترل بیشتر اقتصاد کشور می دانند.


دولت احمدی نژاد در اواخر ماه گذشته نیز شورای پول و اعتبار را که از مهمترين نهادهای تصميم گيری در نظام بانکی ايران بود، منحل کرد.


آقای شیبانی از مخالفان تصمیم دولت برای کاهش نرخ بهره بانکی بوده و آن را به زیان اقتصاد کشور می دانست.

ابراهيم شيبانی به همراه برخی از مقام های ارشد بانک مرکزی ایران با تصمیم گیری های دولت احمدی نژاد در مورد اقتصاد کشور مخالف بود. آقای شیبانی از مخالفان تصمیم دولت برای کاهش نرخ بهره بانکی بوده و آن را به زیان اقتصاد کشور می دانست.


خبرگزاری فارس مشاغل و پست های آقای مظاهری را از اولین سال های پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز را به چاپ رسانده است.


وی از سال ۱۳۵۸ تا ۱۳۵۹ مدير كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۰ معاون عمرانی استانداری كهكيلويه و بوير احمد، از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۴ قائم مقام سازمان برنامه و بودجه، از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۷۰ ریيس بنياد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی، از سال ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۳ دبيركل بانک مركزی، از سال ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۶ قائم مقام مدير عامل شركت فولاد، از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۳ وزير امور اقتصادی و دارايی و از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۵ معاون كل وزارت امور اقتصادی و دارايی و از تابستان سال ۱۳۸۵ تاكنون مديرعامل بانک توسعه صادرات ايران بوده است.


XS
SM
MD
LG