لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۳۶

اتحادیه اروپا تحریم علیه ایران را اجرا می کند


خاوير سولانا»، رييس سياست خارجی اتحاديه اروپا گفت درهای مذاکره باز است و ايران می داند که ما چه می خواهيم.
خاوير سولانا»، رييس سياست خارجی اتحاديه اروپا گفت درهای مذاکره باز است و ايران می داند که ما چه می خواهيم.

وزرای خارجه اتحاديه اروپا، روز دوشنبه، يازدهم فوريه در ديدار خود در بروکسل، طرح هايی را برای اعمال تحريم های شورای امنيت عليه ايران، برای عدم تعليق غنی سازی به تصويب رساندند.


ديپلمات های اروپايی در عین حال اعلام کردند درهای گفت وگو با ايران هنوز باز است و آنها اميدوارند ايران به ميز مذاکره برگردد.


تصميم امروز وزيران خارجه اتحاديه اروپا در راستای اجرای قطعنامه ۱۷۳۷ شورای امنيت سازمان ملل عليه جمهوری اسلامی است، که خواهان اعمال تحريم بر افراد و سازمان های مرتبط با برنامه اتمی و موشکی ايران است.


«خاوير سولانا»، رييس سياست خارجی اتحاديه اروپا گفت درهای مذاکره باز است و ايران می داند که ما چه می خواهيم.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزير خارجه آلمان «فرانک والتر اشتان ماير» نیز گفت که سخنان اخير علی لاريجانی، دبير شورای عالی امنيت ملی ايران، در کنفرانس امنيتی مونيخ، نشان می دهد ايران هنوز علاقمند به مذاکره برای حل و فصل کردن پرونده هسته ایش است.



وزير خارجه آلمان:« حال بايد منتظر پيشنهاد ايران شد و ببينيم که آيا راه مذاکرات گشوده می شود يا نه؟»

آقای لاريجانی در اين کنفرانس ضمن رد تعليق غنی سازی به عنوان پيش شرط برای مذاکرات گفت که ايران حاضر به مذاکره و گفتگو است.


وزير خارجه آلمان افزود حال بايد منتظر پيشنهاد ايران شد و ببينيم که آيا راه مذاکرات گشوده می شود يا نه؟


شورای امنيت سازمان ملل با تصویب قطعنامه ۱۷۳۷ تا دوم اسفند ماه به ايران فرصت داده تا غنی سازی اورانيوم را تعليق کند. اين فرصت تا ده روز دیگر پایان می پذیرد و آمریکا اعلام کرده که در صورت عدم پاسخ ایران، تحریم های شدیدتری در انتظار تهران است.


محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری ايران، روز يکشنبه، ۲۲ بهمن، گفت که ايران «ذلت تعليق هسته ای» را نخواهد پذيرفت.


کشورهای غربی به برنامه هسته ای ايران مشکوک هستند وآن را تلاشی برای دستيابی به بمب اتمی می دانند. ايران اعلام کرده است که هدف این کشور از دستیابی به انرژی اتمی برای مصارف صلح آمیز است.


XS
SM
MD
LG