لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۵۲

علی فرحبخش پس از ۱۱ ماه حبس آزاد شد


علی فرحبخش روزنامه نگار اقتصادی، سه شنبه شب، پس از ۱۱ ماه حبس از زندان اوين آزاد شد.
علی فرحبخش روزنامه نگار اقتصادی، سه شنبه شب، پس از ۱۱ ماه حبس از زندان اوين آزاد شد.

علی فرحبخش روزنامه نگار اقتصادی، روز سه شنبه، ۱۸ مهر ماه، پس از ۱۱ ماه حبس از زندان اوين آزاد شد. آقای فرحبخش حدود يک سال در بند ۲۰۹ و ۳۵۰ اوين زندانی بوده است.


علی فرحبخش روزنامه نگار اقتصادی در روزنامه های شرق، ياس نو و صبح امروز که در هفته اول آذر ماه سال گذشته پس از شرکت در يک سمينار اقتصادی در تايلند در فرودگاه مهرآباد تهران دستگير شد، به دنبال محاکمه در پنجم اسفند سال گذشته، به سه سال زندان محکوم گردید.


اتهام آقای فرحبخش از سوی شعبه شش دادگاه انقلاب « جاسوسی » و « دريافت پول از بيگانه »، عنوان شده بود. این اتهام از سوی وی و خانواده اش رد شد.


خبر بازداشت علی فرحبخش ۴۰ روز پس از دستگيری وی و اولين بار توسط نايب رييس انجمن صنفی روزنامه نگاران ايران در دی ماه سال ۸۵ منتشر شد.


شرایط بد زندان


در بهمن ماه گذشته، خانواده اين روزنامه‏نگار زندانی در نامه ای خطاب به آيت الله هاشمی شاهرودی ، از وضعیت بد آقای فرحبخش در زندان نوشتند و اعلام کردند که «علی فرحبخش بدون آن که جرمی مرتکب شده باشد، حدود دو ماه است ، که در بازداشت به سر می‏برد، و متأسفانه هنوز از کوچک ‏ترين حقوق انسانی و شهروندی برخوردار نيست.»


در اين نامه همچنين آمده بود: «علی فرحبخش، امکان استراحت معمول در شب را ندارد، و هم ‏اکنون نيز از حق داشتن وکيل محروم است.»


در اوایل اردیبهشت نیز، ۲۷۴روزنامه نگار ایرانی در نامه ای به رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران، خواستار آزادی این روزنامه نگار شده بودند.


علی فرحبخش یک هفته پس از سهيل آصفی روزنامه نگار دیگر ايرانی آزاد می شود که به مدت دو ماه در زندان اوين به سر می برد.


XS
SM
MD
LG