لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۱:۳۵

جلوگیری از فیلمبرداری صحنه های فیلم تازه تام کروز


تام کروزاز اعضای فعال فرقه «ساینتالوژی» است که حضور گسترده ای در هالیوود دارد.
تام کروزاز اعضای فعال فرقه «ساینتالوژی» است که حضور گسترده ای در هالیوود دارد.

وزارت دفاع کشور آلمان از فیلمبرداری صحنه های فیلم تازه «تام کروز» هنرپیشه معروف سینمای هالیوود در تسهیلات خود به دلیل اعتقاد وی به فرقه «سیانتولوژی» جلوگیری کرد.


فیلم تازه ای که تام کروز علاوه بر بازی در نقش اول آن همراه با «پالا واگنر» تهیه کننده معروف هالیوود سرمایه گذاری آن را نیز بعهده داشته درباره توطئه قتل «آدولف هیتلر» دیکتاتور آلمان نازی است که در در جولای سال ۱۹۴۴ میلادی اتفاق افتاد.


مقامات دولتی در برلین مدعی شده اند که آئین «ساینتالوژی» در لباس مذهب صرفا برای پولسازی و ایجاد درآمدهای کلان برای اعضای آن خلق شده است. ادعایی که رهبران «ساینتالوژی» آن را نفی می کنند.

تام کروزاز اعضای فعال فرقه «ساینتالوژی» است که حضور گسترده ای در هالیوود دارد. از دیگر چهره های مشهور این فرقه می توان از جان تروالتا نام برد.


تام کروز برای فیلمبرداری صحنه هایی از این فیلم به آلمان سفر کرده بود. اما بنا بر اطلاعیه دولت آلمان این مکتب فکری و کلیسای وابسته به آن از طرف دولت آلمان مردود شناخته شده است.


مقامات دولتی در برلین مدعی شده اند که آیین «ساینتالوژی» در لباس مذهب صرفا برای پولسازی و ایجاد درآمدهای کلان برای اعضای آن خلق شده است. ادعایی که رهبران «ساینتالوژی» آن را نفی می کنند.


تام کروز در این فیلم نقش کلنل «کلاوز وان استافنبرگ» را بازی می کند که رهبریت طرحی برای از بین بردن دیکتاتور آلمانی آدولف هیتلر را در بیستم جولای ۱۹۴۴ بعهده دارد.


تام کروز در این فیلم نقش کلنل «کلاوز وان استافنبرگ» را بازی می کند که رهبریت طرحی برای از بین بردن دیکتاتور آلمانی آدولف هیتلر را در بیستم جولای ۱۹۴۴ بعهده دارد.

سخنگوی وزارت دفاع آلمان آقای «هرالد کامربائر» در این مورد به خبرنگاران گفت: «چنانچه نقش کلنل استافنبرگ توسط تام کروز که رسما خود را عضو «ساینالوژی» خوانده است بازی شود، این بازیگر اجازه نخواهد داشت تا قدم به تسهیلات نظامی آلمان بگذارد.»


او در ادامه این سخنان گفت: «ارتش آلمان در کل علاقمند است تا تصویری جدی و قابل اعتماد از وقایع جولای ۴۴ و شخصیت استافنبرگ به مردم جهان داده شود.»


خانم پاولا واگنر ، رییس «یونایتد آرتیست» استودیویی که بطور مشترک به او و تام کروز تعلق دارد فیلم مورد بحث را«یک اثر هیجان انگیز سینمایی و از نظر تاریخی دقیق درباره یک شخصیت مورد احترام» خواند وگفت: «تام کروز بخاطرعلاقه خاص و تحسین آمیزی که به شخصیت «استافنبرگ» دارد بازی دراین نقش را بعهده گرفته است و عقاید و باورهای شخصی این ستاره کوچکترین ارتباطی با داستان – طرح و یا نتیجه گیری فیلم ندارد.»


خانم واگنر گفت:« هرچند ما میتوانیم این فیلم را در هرنقطه دیگری از جهان فیلمبرداری کنیم اما اعتقاد داریم که برای ادای حق نسبت به داستان فیلم بهترین محل برای فیلمبرداری همان محل وقوع آن میباشد.»


«کلنل استافنبرگ» با رفتار نازی ها نسبت به یهودیان بشدت مخالف بود و طرح توطئه قتل هیتلر توسط او در تالاری در مرکزحکومتی «ولفز لیر»درشهر برلین رهبر آلمان نازی را مجروح ساخت.


«کلیسای سیانتولوژی» در اوایل دهه پنجاه میلادی در امریکا و توسط رون هوبارد نویسنده داستان های تخیلی بنباد گذاری شد. در ابتدا سیانتولوژی نهادی سکولار بود و سپس به گفته بسیاری برای معافیت از مالیات خود را به عنوان فرقه مذهبی معرفی کرد.


بسیاری از کشورهای اروپا مانند آلمان و فرانسه در مورد فعالیت های این «کلیسا» مظنون هستند.


XS
SM
MD
LG