لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۰

پرسپوليس در جام حذفی پیروز شد


تیم پرسپولیس. (عکس تزئینی: Rfe/Rl)
تیم پرسپولیس. (عکس تزئینی: Rfe/Rl)

در جريان جام حذفی فوتبال ايران، تيم پرسپوليس روز یکشنبه در سمنان تيم نوپا و ناشناس صنايع طلايی را سه بر يک شکست داد تا در مرحله بعدی حريف سپاهان شود.


ورزشگاه کوچک سمنان با حدود دو هزار تماشاگر کاملا پر بود و نيمه نخست اين مسابقه يک بر يک به پايان رسيد.


پرسپوليسی ها با رحمان رضايی – بازيکن تازه پيوسته به اين تيم – با ترکيبی از ذخيره های جوان و با تجريه ها بر روی زمينی نيمه چمن و ناهموار، با دو گل ديرهنگام بازی را به سود خود پايان بردند و به دور بعد صعود کردند.


شروع مسابقه با دو گل پياپی تصوری از يک بازی پر گل را دست داد. هادی نوروزی در دقيقه سوم حمله همه جانبه پرسپوليس را با يک ضربه از دهانه دروازه کامل و به برتری پرسپوليس بدل کرد؛ اما دو دقيقه بعد حامد محمودی با يک ضربه آزاد مستقيم توپ را سد عليرضا حقيقی گذراند.


بعد از اين دو گل با يک بازی بی برنامه از سوی پرسپوليس نيمه نخست بدون گل ديگری دنبال شد. در نيمه دوم پيش کشيد و با اين حربه در دقيقه ۶۴ با توپی که در پشت سر مدافعان تيم سمنانی به ابراهيم توره رسيد، پرسپوليس به گل برتری دست يافت. در دقيقه ۴+ ۹۰ حميد رضا عسگر با يک حرکت انفرادی و شليک خشک زمينی کار ميزبان را يکسره کرد.


شگفتی تراکتور و حذف پيکان


بزرگترين شگفتی روز در جام حذفی در قزوين رخ داد و تيم پيکان در رويارويی با مهمان دسته يکمی، تراکتورسازی تبريز يک بر صفر شکست خورد و حذف شد.


در اين مسابقه پرماجرا و پر برخورد، کارلوس آلبرتو تک گل پيروزی بخش تراکتورسازان را به ثمر رساند و بازی هفت دقيقه وقت تلف شده داشت و طی آن دو کمک مربی تيم تبريزی از روی نيمکت تيم اخراج شدند.


در ميان تيم های ليگ برتری تيم های راه آهن شهر ری و استقلال و فولاد اهواز هم با پيروزی به دور بعد صعود کردند. راه آهن در تبريز تيم پتروشيمی را سه بر يک شکست داد.


رضا نورمحمدی در دقيقه ۳۵، حسين ميرابی در دقيقه ۷۳ و سهراب انتظاری در دقيقه ۸۰ گلهای تيم راه آهن را به ثمر رساندند و تک گل پتروشيمی را احمد تقی پور در دقيقه ۶۳ وارد دروازه تيم مهمان کرد. راه آهنی ها در اين بازی دو بار مدعی پنالتی به سود خود بودند.


دونده ملی گل زد!


احمد بوعذار، نايب قهرمان دوی ۴۰۰ متر آسيا و قهرمان اين ماده دو و ميدانی در ايران، در دقيقه ۵۷ يک گل زد تا باعث پيروزی تيم استقلال اهواز در خانه اش در برابر تيم نفت تهران شود.


تيم فولاد اهواز هم از جمع تيم های ليگ برتری با شکست در خانه شهرداری بندر عباس تنها ثانيه هايی فاصله داشت که سهراب بختياری زاده با زدن گل تساوی بخش بازی را به وقت اضافی کشاند. گل کاپيتان تيم اهوازی در دقيقه ۷+۹۰ بدست آمد و بهروز شفاهی در دقيقه ۵۷ به شهرداری برتری داده بود.


در وقت اضافی گلی رد و بدل نشد و در ضربه های پنالتی فولاد از خطر حذف گريخت و سه بر دو ميزبان معترض را حذف کرد. بندر عباسی ها به هفت دقيقه وقت تلف شده تا هنگام گل تساوی بخش بختياری زاده، معترض بودند.


مسابقه های حذفی ايران يک حذفی است و به صورت رفت و برگشت انجام نمی شود.


XS
SM
MD
LG