لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۳۳

عدم صدور کارت ویژه المپیک برای رئیس فدراسیون تیراندازی ایران


مهدی هاشمی
مهدی هاشمی
به نوشته برخی وب‌سايت‌های داخل ايران، سيد مهدی هاشمی، رئيس فدراسيون تيراندازی جمهوری اسلامی ايران، برای حضور در المپيک لندن با مانع روبه‌رو شده است. آقای هاشمی خود دلیل این اتفاق را «مشکل‌تراشی دولت انگلیس» دانسته است.

وب‌سایت خبر آن‌لاين، نزدیک به علی لاریجانی، روز پنج‌شنبه، پنجم تيرماه، نوشت: «سيد مهدی هاشمی با مشکل‌تراشی مقامات دولت انگليس اجازه حضور در المپيک را ندارد. در فاصله ۲۴ ساعت تا آغاز بازی‌های المپيک همچنان ستاد برگزاری بازی‌ها برای رئيس فدراسيون تيراندازی ايران کارت ويژه مسابقات را صادر نکرده است.»

مراسم گشايش مسابقات المپيک لندن از صبح جمعه آغاز شده و امشب با رسيدن مشعل به ورزشگاه به اوج خود می‌رسد.

آقای هاشمی غير از رياست فدراسيون تیراندازی ايران، عضو تشکيلات فدراسيون جهانی و عضو هيئت اجرايی کميته ملی المپيک ايران است.

به نوشته خبرآن‌لاین، «او با اين سمت‌ها می‌تواند از سه مرجع مختلف برای بازی‌ها کارت ويژه مسابقات را بگيرد، اما دولت انگليس از ميان همه اعضای کاروان ايران روی نام او خط قرمز کشيده است.»

آقای هاشمی در اين مورد به خبرآن‌لاين گفت: «فکر می‌کنم دولت انگليس مشکل‌تراشی کرده است. آنها حتی وضعيت ما را مشخص نمی‌کنند که بالاخره قرار است برويم يا نه.»

پیشتر در خردادماه سال جاری، کميته بين‌المللی المپيک و شورای المپيک آسيا با ارسال نامه‌ای مشترک به کميته المپيک ايران، خواستار ادای توضيح و شفاف‌سازی درباره مداخله دولت در امور داخلی فدراسيون‌های ورزشی شده‌اند.

در اين نامه خطاب به محمد علی‌آبادی و بهرام افشارزاده رئيس و دبير کميته المپيک ايران تاکيد شده است که مقامات دولتی حق مداخله در امور فدراسيون‌ها را ندارند و برکناری‌های اخير چند رئيس فدراسيون در ايران، مطابق با منشور المپيک نبوده است.

شورای المپيک آسيا، خردادماه، با ارسال نامه‌ای مشترک به کميته المپيک ايران، خواستار ادای توضيح و شفاف‌سازی درباره مداخله دولت در امور داخلی فدراسيون‌های ورزشی شد.

در همین حال حدود ۱۲۰ تن از رهبران جهان به عنوان ميهمان و برای حضور در مراسم افتتاحیه المپیک وارد اين شهر شده‌اند و ضيافتی در کاخ سلطنتی برای آنها تربيت داده شده است. امشب کنسرتی نيز در «هايد پارک» برگزار می‌شود.

محمد عباسی، وزیر ورزش ایران، در مراسم افتتاحیه المپیک حضور خواهد داشت.

محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهور ایران، پیشتر با اشاره به تمايل خود برای حضور در المپيک سال ۲۰۱۲ لندن گفته بود: «متاسفانه آنها با حضور من مشکل دارند وگرنه من دوست دارم که در المپيک حاضر شوم و جوانان عزيز را تشويق کنم.»
XS
SM
MD
LG