لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۳۰

فهرست پردرآمدترين بازيگران مرد هاليوود


ويل اسميت پردر آمدترین بازیگر مرد آمریکا. (عکس:AFP)
ويل اسميت پردر آمدترین بازیگر مرد آمریکا. (عکس:AFP)

فوربس، مجله ماهانه اقتصادی، چاپ آمریکا، روز سه شنبه، به روال هر سال، فهرست پردرآمدترين بازيگران مرد هاليوود را، منتشر کرد.


فهرست مورد نظر درآمد بازيگران مرد را از تاريخ اول ژوئن ۲۰۰۷ تا ۳۱ مه ۲۰۰۸ مورد بررسی قرار داده است.


بنا بر اين گزارش، همان طور که انتظار می رفت، ويل اسميت بازيگر ۳۹ ساله که با دو فيلم «من افسانه ام» و «هنکوک»، تماشاگران بسياری را به سالن های سينما کشاند، با درآمد هشتاد ميليون دلار، معادل پنجاه ميليون يورو، در صدر اين فهرست قرار گرفت.


«من افسانه ام» در دسامبر ۲۰۰۷ در نخستين «پايان هفته» نمايش خود ۷۷ ميليون دلار فروش کرد و تا آن زمان رکورد فروش بود و فيلم «هنکوک» که همين ماه ژوئيه به روی پرده سينماهای آمريکا رفت در «نخستين پايان هفته» خود ۶۶ ميليون دلار فروش کرد.


فروش خوب فيلم های ويل اسميت گواهی می داد که حضور اين بازيگر در فيلم ها موفقيت تجاری آن ها را تضمين می کند از اين رو اعلام نام وی در رتبه نخست فهرست پردرآمدترين بازيگران سال جای تعجب نداشت.


جانی دپ، بازيگر ۴۵ ساله آمريکايی که در فرانسه زندگی می کند، و امسال برای فيلم « سوینی تاد»، نامزد دريافت اسکار بهترين بازيگر مرد شد، و در سه فيلم پرفروش «دزدان کارائيب» ميليون ها تماشاگر را به سالن های سينما کشاند، با ۷۲ ميليون دلار در رده دوم قرار دارد.


ادی مورفی، بازيگر ۴۷ ساله فيلم های کمدی، ستاره فيلم «دختران رويايی»، با ۵۵ ميليون دلار در رتبه سوم قرار دارند.


ادی مورفی اين رتبه را با مايک ميرز، ستاره ۴۵ ساله با اصليت کانادايی تقسيم کرد. مايک ميرز بيش از هر چيز به خاطر گويندگی به جای شخصيت اصلی سه کارتون «شرک» مشهور شد.


پس از اين بازيگران، به ترتيب، لئوناردو دی کاپريو، يکی از ستارگانی که مدت ها از پردرآمدترين بازيگران هاليوود محسوب می شد (۴۵ ميليون دلار)، بروس ويليس، بازيگر معروف فيلم های اکشن (۴۱ ميليون دلار)، بن استيلر، بازيگر ۴۸ ساله نيويورکی که اکثرا در فيلم های کمدی ايفای نقش می کند (۴۰ ميليون دلار)؛ قرار دارند.


بعد از اين بازيگران، نيکلاس کيج، برنده جايزه اسکار بهترين بازيگر مرد در سال ۱۹۹۵، با درآمد ۳۸ ميليون دلار بالاتر از ستاره های کمدی، ويل فرل (۳۱ ميليون دلار) و آدام سندلر (۳۰ ميليون دلار) قرار گرفت.


مجله اقتصادی فوربس به خاطر ارائه فهرست های سالانه خود در باره شخصيت های ثروتمند جهان معروف شده است.


يکی از مشهورترين فهرست هايی که فوربس همه ساله منتشر می کند، فهرست ميلياردرهای سال است.


«فوربس عمومی ۲۰۰۰» فهرست دو هزار شرکت بزرگ دنيا است و «فوربس ۵۰۰» نيز فهرست پانصد شرکت بزرگ ايالات متحده آمريکا که هر سال فوربس منتشر می کند. از فهرست های معروف ديگری که اين مجله منتشر می کند می توان به فهرست های «۱۳ ثروتمند فوت شده»، «موفق ترين شرکت های جهان» و « صد نفر از قوی ترين زنان جهان» اشاره کرد.


اين مجله که دفتر مرکزی آن در نيويورک قرار دارد در سال ۱۹۱۷ توسط يک مهاجر اسکاتلندی به نام برتی چارلز فوربس آغاز به کار کرد.


XS
SM
MD
LG