لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۹

بررسی روزنامه های صبح سه شنبه ایران


همشهری: ۵۷ تن از استادان اقتصادی دانشگاه های سراسر كشور در نامه ای به ریيس جمهوری نسبت به ناكارآمدی سياست های اقتصادی دولت نهم هشدار دادند.
همشهری: ۵۷ تن از استادان اقتصادی دانشگاه های سراسر كشور در نامه ای به ریيس جمهوری نسبت به ناكارآمدی سياست های اقتصادی دولت نهم هشدار دادند.

روزنامه همشهری، نامه ۵۷ اقتصاددان به ریيس جمهوری را مورد توجه قرار داده و نوشت «57 تن از استادان اقتصادی دانشگاه های سراسر كشور در نامه ای به ریيس جمهوری نسبت به ناكارآمدی سياست های اقتصادی دولت نهم هشدار دادند.»


به نوشته این روزنامه، در اين نامه كه با عنوان «شرايط اقتصادی کشور و سياست های دولت» منتشر شده، با اشاره به اينكه نيمي از عمر دولت نهم گذشته است، نسبت به مغايرت بخش بزرگی از اقدامات دولت با معيارهای علمی سياستگذاری اقتصادی و اصول شناخته شده مديريت بخش عمومی، هشدار داده شده است.


کودکان کارگر


روزنامه اعتماد، در روز چهانی «مبارزه علیه کار کودک» گزارشی از وضعیت کودکان کار در ایران را منعکس کرده است.


به نوشته این روزنامه، بر اساس آمارها، ۳۸۰ هزار کودک ۱۰ تا ۱۴ ساله در سراسر کشور کار ثابتی دارند و حدود ۳۷۰ هزار کودک به عنوان کارگر فصلي مشغول به کار هستند.


بر اساس آمارها، ۳۸۰ هزار کودک ۱۰ تا ۱۴ ساله در سراسر کشور کار ثابتی دارند و حدود ۳۷۰ هزار کودک به عنوان کارگر فصلي مشغول به کار هستند. اعتماد

اعتماد نوشت که هر ساله تعداد قابل توجهی از کودکان به دلايل مختلف مجبور به ترک تحصيل می شوند و مشغول کارهايی چون واکس زنی، دستفروشی، زباله گردی و کار در کارگاه هايی هستند که برای آنها جز بيماری و دور ماندن از تحصيل که حق اوليه آنهاست، چيزی به همراه نخواهد داشت.


این در حالی است که طبق ماده ۷۹ قانون کار جمهوری اسلامي ايران به کار گماردن افراد کمتر از ۱۵ سال تمام، ممنوع است.


«كاش جعلی باشد»


روزنامه کیهان، در خبر ویژه ای با عنوان«كاش جعلی باشد» خبر داده که روز گذشته فيلمی از سفر سيدمحمد خاتمی به ايتاليا در سايت ها قرار گرفت كه در آن به وضوح دست دادن خاتمی با چهار زن بيگانه نمايش داده شده است.


این روزنامه با طرح این که درباره جزئيات سفر مذكور كه چندي پيش صورت گرفته بود تاكنون مطلب يا فيلمي منتشر نشده و تصاوير ديروز اولين فيلم از جزئيات اين سفر محسوب می شود، نوشت تاكنون هيچ پاسخي از جانب آقای خاتمی درباره اين اقدام غيرقابل توجيه داده نشده و حاميان ايشان هم سكوت كرده اند.


کیهان با این ادعا که اصلاح طلبان ماه گذشته درباره اقدام محمود احمدي نژاد در بوسيدن دست خانم معلم هفتاد و چند ساله خود جنجال بزرگی به پا كردند، نوشت «اكنون بايد منتظر ماند و ديد واكنش اين مدعيان به اقدام ریيس دولت اصلاحات چه خواهد بود.»


این روزنامه احتمال وقوع چنین امری از سوی رییس جمهور سابق را خطای بزرگ نامیده و اظهار امیدواری کرده که کاش این فیلم جعلی باشد.


«دولتی کردن کانون وکلا»


روزنامه اعتماد ملی، در یادداشتی با عنوان«بازهم كانون وكلا» به تلاش برخی ازمسئولان قوه قضائیه برای دولتی کردن کانون وکلا پرداخته است.


بهمن کشاورز نویسنده این یادداشت که ۳۶ سال سابقه وکالت دارد در این یاداشت با انتقاد از اظهارات ریيس مركز مشاوران حقوقی قوه قضاييه در مورد وکالت و کانون وکلا و همچنین انتساب مرعوب شدن در برابر پول به وکلا، نوشته «استقلال وكيل را جدا از استقلال كانون اعلام می كنند و معتقدند كانون بايد تحت نظر حاكميت باشد.»


نویسنده اعتماد ملی در پاسخ به تلاش برای دولتی کردن کانون وکلا و ادغام آن در قوه قضائیه تاکید کرده «معلوم نيست اين دكترين را از كجا آورده اند و اگر اين دكترين پذيرفته شود تكليف حق دفاع مردم با وكلايي که مرعوب پول نميشوند اما برخی از آنها ممكن است مرعوب چيزها و كسان ديگری شوند، چه خواهد شد؟»


مصرف برق


رسالت نوشت، وزارت نيرو سالانه بيش از ۱۳۰۰ ميليارد تومان درآمد را به دليل رشد غير منطقى مصرف و تلفات برق از دست مىدهد. رسالت

روزنامه رسالت، خبر داده که سالانه بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان به دلیل تلفات برق از بین می رود.
این روزنامه به دنبال انتشار اخباری در روزنامه های دیروز مبنی بر افزایش ۱۵ در صدی تعرفه برق گزارش مفصلی در خصوص رشد مصرف برق در کشور منتشر کرده و از قول وزیر نیرو نوشته که رشد مصرف برق در سال گذشته ۸.۵ در صد بوده است.


رسالت نوشت، وزارت نيرو سالانه بيش از ۱۳۰۰ ميليارد تومان درآمد را به دليل رشد غير منطقى مصرف و تلفات برق از دست مىدهد.


کاهش تعطیلات نوروز


روزنامه دولتی ایران از برنامه دولت برای کاهش تعطیلات نوروز خبر داده است. به نوشته این روزنامه، وزیر کشور گفته که دولت تلاش می کند تعطیلات نوروز را کاهش دهد.


این مطلب از سوی روزنامه هم میهن نیز مورد توجه قرار گرفته و عنوان اول این روزنامه را به خود اختصاص داده است.


XS
SM
MD
LG