لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۴۹

بررسی روزنامه های صبح چهارشنبه ایران


روزنامه هم میهن از انتقاد شديد ناطق نوری از دولت نهم خبر داده است.
روزنامه هم میهن از انتقاد شديد ناطق نوری از دولت نهم خبر داده است.

روزنامه اعتماد ملی در گزارشی از پرونده فساد اقتصادی یکی از نزدیکان رییس جمهوری اسلامی خبر داد که به دنبال انتشار اخبار اولیه در این خصوص دولت از تاييد يا تكذيب آن خودداری می کند.


به نوشته این روزنامه، بعد از طرح موضوع واگذاري بودجه سازمان بهزیستی به كميته امداد، پای قاچاق كالاهايی همچون پوشاک، كفش، برنج پاكستانی، چای، كنسرو ماهی، شيرآلات چينی و كليد مينياتوری، گوشی تلفن همراه و سيمان و فرآورده های نفتی توسط شركت های «بهزيست بنياد» و «بهزيست پتروليوم»كه زير نظر بهزيستی فعاليت می كنند، به ميان كشيده شد.


این روزنامه، در عین حال خبر داد که رستم آقاخان عضو ارشد ستاد انتخاباتی حامیان دولت و یکی از تامین کنندگان هزینه انتخاباتی طرفداران آقای احمدی نژاد در انتخابات شوراهای اسلامی که از وی به عنوان یکی از متهمان این پرونده نام برده می شود در جمع خبرنگاران از دیدار خود با رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داده است.


اعتماد ملی تاکید کرده « با توجه به سابقه شركت هايی همچون ارمغان بهزيست در سازمان بهزيستي و راه های مختلف سوءاستفاده و فرار از قانون در سازمان بهزيستی و همچنين ذينفع بودن محرومترين قشر جامعه از اين ماجرا، بايستی جوانب موضوع به درستی برای افكار عمومی توضيح داده شود.


مبارزه با بد حجابی


روزنامه رسالت نوشت که طی اجرای طرح مبارزه با بدحجابی در تهران نیروی انتظامی به ۷۰ هزار تن از زنان تذکر داده است.


این روزنامه به نقل از فرمانده نیروی انتظامى تهران بزرگ خبر داد که دراين زمينه بيش از ۲۰۰ نفر نيز به مراجع قضائى معرفى شده اند تا تکليف پوشش آنها با نظر قضات مجتمع هاى قضایى بررسى شود.


رسالت از قول احمد رضا رادان نوشته که تاکنون ۳ هزار نفر نیز تحت عنوان اراذل و اوباش بازداشت شده اند.


انتقاد شدید ناطق نوری از دولت


روزنامه هم میهن از انتقاد شديد ناطق نوری از دولت نهم خبر داده است.


ناطق نوری:«می گويند تا می خواهيم با مفسد اقتصادي برخورد كنيم سر و صدا در ميآيد، به نظر من اين حرف بی ربطي است، صدای چه كسي در ميآيد؟ غلط مي كند كه صدايش در بيايد، شما اول بياييد آن مفسد را بگيريد و بعد اعلام كنيد تا ببينيم صدای چه كسی درميآيد؟»

به نوشته این روزنامه، علی اکبر ناطق نوری طی سخنانی در اصفهان نسبت به استفاده سیاسی دولت از مبارزه با مفاسد اقتصادی هشدار داده و خطاب به رییس جمهوری اسلامی گفته «بايد درست و حسابی به روي ببينی مفسد اقتصادی كيست؟ نه اينكه يك دفعه بيايی اسم يک نفر را ببری و بگويی فلان شخص دوهزار ميليارد اختلاس كرده است و در تلويزيون هم نشانش بدهی و بعد بگويي ببخشيد، اشتباه شد، يک صفر زيادی گفتيم.»


هم میهن به نقل از ناطق نوری نوشته «مي گويند تا ميخواهيم با مفسد اقتصادي برخورد كنيم سر و صدا در ميآيد، به نظر من اين حرف بی ربطي است، صدای چه كسي در ميآيد؟ غلط مي كند كه صدايش در بيايد، شما اول بياييد آن مفسد را بگيريد و بعد اعلام كنيد تا ببينيم صدای چه كسی درميآيد؟»


انتقاد کیهان


روزنامه کیهان دو تن از نمایندگان سرشناس جناح راست را به خاطر انتقادات اخیر شان مورد سرزنش قرار داده است.


این روزنامه عماد افروغ را به دلیل درخواست اخیرش از رهبر جمهوری اسلامی برای تغییر شرایط فعلی کشور مورد انتقاد قرار داد و سخنان وی در مورد حقیقت گرا بودن آیت الله خمینی و مصلحت گرا بودن رهبر فعلی جمهوری اسلامی نادرست خواند و وی را به همراه یکی دیگر از نمایندگان جناح راست متهم کرد که سخنان ده سال قبل مصطفی تاج زاده از اعضای جبهه مشارکت را تکرار می کند.


«بنزین گرفتگی اقتصاد»


روزنامه اعتماد از«بنزین گرفتگی اقتصاد» خبر داده است.


این روزنامه در گزارشی پیرامون اخبار متناقض در مورد بنزین، نوشته«در حال حاضر مي توان به جرات گفت که حتی خود دست اندرکاران امور اجرايی و حتي نمايندگان مجلس که قانون سهميه بندی بنزين را امضا کرده اند نيز نمی دانند که چه اتفاقی قرار است رخ دهد.»


در حال حاضر مي توان به جرات گفت که حتی خود دست اندرکاران امور اجرايی و حتي نمايندگان مجلس که قانون سهميه بندی بنزين را امضا کرده اند نيز نمی دانند که چه اتفاقی قرار است رخ دهد.» اعتماد

اعتماد با تاکید بر سردرگمی سردرگمی و بی اطلاعی از وضعيت آينده بنزين نوشته «بدون تعارف بايد بپذيريم که به نظر مي رسد دولتی ها آنچنان هم که می گويند تمايلی به سهميه بندی بنزين ندارند چون اين مساله با شعارهای آنها مبني بر توليد فراوان رفاه در بخش های مختلف اقتصادی همخوانی ندارد، اما امسال برخلاف سال گذشته کار به نحوی جلو رفته است که به طور حتم چاره يي جز سهميه بندی بنزين باقی نمي ماند.»


این روزنامه در عین حال به نقل از مقام هالی مسئول خبر داده که از ۱۹ خرداد بنزین به هیچ وجهع بدون کارت سوخت شخصی توزیع نخواهد شد.


از کیهان تا وزارت ارشاد


روزنامه همشهری خبر داده که یکی دیگر از همکاران وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در روزنامه کیهان به عنوان مدیر کل مطبوعات داخلی منصوب شده است.


محمد حسین صفار هرندی سردبیر سابق روزنامه کیهان، به نوشته این روزنامه به دنبال انتصاب علیرضا ملکیان همکار سابق خود به معاونت مطبعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،در حکمی دیگر محمد پرویزی یکی دیگر از همکارانش در کیهان را به مدیر کلی مطبوعات داخلی منصوب کرده است.


XS
SM
MD
LG