لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۰۷

بررسی روزنامه های صبح شنبه ايران


روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله صبح امروز خود، به طنز، عملکرد دولتمردان ایران را به نقد کشیده است.
روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله صبح امروز خود، به طنز، عملکرد دولتمردان ایران را به نقد کشیده است.

روزنامه اعتماد ملی،در گزرشی با عنوان«ديپلماسی پياده روی در باغ» نوشته مذاکرات ۴ ساعته علی لاريجانی دبير شورای عالی امنيت ملی ايران با خاوير سولانا مسوول سياست خارجی اتحاديه اروپا در روز پنجشنبه بدون دستيابی به نتيجه مشخصی پايان يافت.


به نوشته اين روزنامه،حتی قدم زنی يک ساعته خصوصی سولانا و لاريجانی در باغ زيبای لاکينتا پس از دو ساعت مذاکرات فشرده و خسته کننده در کاخ محل اقامت خوان کارلوس پادشاه اسپانيا، نيز نتوانست گره از کار فروبسته مساله هسته ای بگشايد.


روزنامه همشهری خبر داده که سهميه بندی بنزين، از نيمه دوم خرداد اجرا مي شود. به نوشته اين روزنامه، وزيری هامانه، وزير نفت جمهوری اسلامی در اظهارات جديدی از اجرای سهميه بندی از نيمه دوم خرداد ماه خبر داده است.


همشهری از قول وی نوشته است: «سهميه بندی بنزين طبق قانون بايد انجام شود و به اميد خدا نيمه دوم خرداد عملی مي شود.»


اين روزنامه همچنين به نقل از محمد رضا نعمت زاده مديرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی نوشت: «دولت خواهان اجرای سهميه بندی در نيمه دوم خرداد است و ما آماده اجرای سهميه بندی هستيم.»



آقای نعمت زاده، در عين حال گفت است که «هنوز افرادی موفق به دريافت کارت سوخت خود نشده اند و با توجه به مدت زمان باقيمانده، بعيد است کارت خود را دريافت کنند.»


روزنامه کيهان به انتقاد از پوشش و ظاهر مجريان و گويندگان صدا و سيما پرداخته است.اين روزنامه به نقل از محمد تقی رهبر عضو فراکسيون اکثريت مجلس شورای اسلامی نوشته است: «در اجرای طرح برخورد با بدحجابی بايد به برخی گويندگان، ورزشکاران و هنرمندان سينما و تلويزيون نيز تذکر داده شود.»


کيهان از قول اين نماينده مجلس نوشته «برخی از گويندگان و مجريان صدا و سيما به خصوص «آقايان»،ظاهر و پوشش مناسب جايگاه اجتماعی خود را ندارند و در برخی از آقايان حتی اصلاح ابرو، موهای بلند و گريم های ناخوشايند نيز رواج پيدا کرده است.»


روزنامه اعتماد به نقل از دکتر محمود سريع القلم، استاد علوسياسی دانشگاه بهشتی تهران، از قرار گرفتن دانشگاه ها زير فشار يکسان سازی فکری خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه،اين استاد دانشگاه که اخيرا از سوی رسانه های نزديک به دولت به عنوان يکی از متهمان پرونده حسين موسويان معرفی شده، هرگونه سفر به خارج از کشور را رد کرده و گفت: «من هيچ کجا نرفتم و اخباری که درباره حضور بنده در همايش بيلدربرگ منتشر شده است، صحيح نيست. بنده می توانم بگويم برای دانشجويانم کلاس های فوق العاده تشکيل می دهم، اما ظاهراً يک جريانی است که دروغ پردازی و گمانه زنی می کند.»


اين استاد دانشگاه، در اين گفت و گو از اينکه دولت و جريان حامی آن، دانشگاهها را به مباحث سياسی وارد می کنند، اظهار تاسف کرده است.


روزنامه رسالت، ازاحتمال حضور بسيج در اجرای طرح ارتقای امنيت اخلاقی و اجتماعی خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه،فرمانده نيروی مقاومت بسيج گفت:«تاکنون در خصوص حضور بسيج در اجرای طرح ارتقای امنيت اجتماعی توافق نشده ولی احتمال حضور بسيج در اجرای اين طرح وجود دارد.»


رسالت از قول محمد حجازی نوشت:« بسيج تاکنون ارتباط تنگاتنگی با فعاليتها و طرحهای نيروی انتظامی داشته و اين تعامل روز به روز گستردهتر خواهد شد.»


روزنامه جمهوری اسلامی،در سرمقاله خود با عنوان«سرزمين افريقيه و مرد سپيد» وضعيت برخی از دولتمردان کنونی را به طنز تشبيه کرده است.


اين روزنامه با اشاره تلويحی به اظهارات محمود احمدی نژاد و اطرافيان وی در مورد ۲۸ سال گذشته نوشته است:«ترسيم زمينه سياه از گذشته کشور با هدف سفيد جلوه دادن خود کاری است که چند سالی است باب شده و از اين رهگذر زيان های فراوانی دامنگير جامعه و جوانان گرديده و زيان های بسيار بيشتری نيز در انتظار است.»


روزنامه جمهوری اسلامی، هدف دولتمردان کنونی از ارائه تصويری سياه در مورد ۲۸ سال گذشته را خودنمائی عنوان کرده و می نويسد:« اينکه کسی در آفريقای سياه در چشم های مردم « سفيد » جلوه کند دليلی بر سفيدی او نمی شود. چه بسا اگر همين شخص به روسيه سفيد برود مردم آن سرزمين تصور کنند او از اهالی آفريقاست.»


XS
SM
MD
LG