لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۰

بررسی روزنامه های صبح شنبه ایران


روزنامه سرمایه انتقاد سازمان دانش آموختگان از برخورد با دانشجويان دانشگاه امیر کبیر را منعکس کرده است.
روزنامه سرمایه انتقاد سازمان دانش آموختگان از برخورد با دانشجويان دانشگاه امیر کبیر را منعکس کرده است.

روزنامه اعتماد ملی از بازگشايی مجدد پرونده تخلفات شركت واحد اتوبوسراني تهران خبر داد و نوشت «ديوان عدالت اداری به تخلف دوره شهرداری احمدی نژاد رسيدگی می كند.»


به نوشته این روزنامه، ریيس فعلی هيات مديره شركت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه امروز در ديوان عدالت اداری حاضر خواهد شد تا بار ديگر رسيدگی به وضعيت پرونده تخلفات شهرداری و شركت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در دوره تصدی محمود احمدی نژاد در شهرداری در اين ديوان بازگشايی شود.


اعتماد ملی در خصوص تخلفات مورد بررسی نوشته که پشت پرده اقتصادی این تخلفات با یک مناقصه ۵۰ ميليارد تومانی شركت واحد در ارتباط است.


«انتقاد از برخورد با دانشجویان»


روزنامه سرمایه انتقاد سازمان دانش آموختگان از برخورد با دانشجويان دانشگاه امیر کبیر را منعکس کرده است.


مومنی:«اين تضييع حقوق تنها به دانشگاه محدود نمانده و دانشجويان فعال سياسی جزای فعاليت منتقدانه خود را پرداخت می كنند.» سرمایه

به نوشته این روزنامه، عبدالله مومنی، سخنگوی اين سازمان با اشاره به افزايش برخوردها با فعالان دانشجویی دانشگاهها در يك ماه اخير، گفت«متوليان امور دانشگاه ها از طريق اهرم های تنبيهی مانند احكام انضباطی محروميت از تحصيل، ممنوع الورود كردن دانشجويان و محروميت از تسهيلات رفاهی، فشار خود را بر دانشجويان افزايش داده اند.»


سرمایه از قول آقای مومنی نوشت «اين تضييع حقوق تنها به دانشگاه محدود نمانده و دانشجويان فعال سياسی جزای فعاليت منتقدانه خود را پرداخت می كنند.»


نامه کیوان رفیعی از زندان


روزنامه اعتماد نامه کيوان رفيعی، از فعالان حقوق بشر از زندان را مورد توجه قرار داد و نوشت این فعال حقوق بشر که از ۱۸ تيرماه سال گذشته در زندان اوين به سر مي برد در رنجنامه یی ضمن شکايت از وضعيت نامناسب خود از به تعويق افتادن دادگاه ها و بلاتکليفی اش انتقاد کرده است.


کیوان رفیعی در رنجنامه یی ضمن شکايت از وضعيت نامناسب خود از به تعويق افتادن دادگاه ها و بلاتکليفی اش انتقاد کرده است. اعتماد

به نوشته این روزنامه، دادگاه آقای رفیعی تاکنون چندين بار به علت عدم حضور نماينده دادستان و وزارت اطلاعات به تعويق افتاده است.


کیهان تهدید می کند


روزنامه کیهان به تحلیل وضعیت نیروهای سیاسی وابسته به حکومت در آستانه انتخابات مجلس هشتم پرداخته است.


این روزنامه، بخشی از گروه های موسوم به اصولگرا را به دلیل انتقاد از دولت به طور تلویحی به حذف در انتخابات بعدی تهدید کرده است.


نویسنده سرمقاله کیهان، محسن رضایی،اعضای فراکسیون وفاق و کارآمدی مجلس و همچنین تعداد از نمایندگان دیگر از جمله عماد افروغ و حسن سبحانی دو تن از نمایندگان جناح راست را متهم کرده که با بحراني نشان دادن شرايط كشور با بعضی از گروه های جريان دوم خرداد همگرايی نشان داده اند.


گروه هشت خواستار تعلیق غنی سازی شد


روزنامه همشهری، واكنش اعضای كميسيون امنيت ملی مجلس شورای اسلامی به بيانيه گروه هشت در خصوص ایران را منعکس کرده است.


پس از آنکه سران هشت كشور صنعتی دنيا موسوم به جی 8، در بيانيه پايانی خود ضمن درخواست از ايران براي تعليق فعاليت های غنی سازی اعلام كردند، در صورت ادامه بي اعتنايی ايران به درخواست های شورای امنيت، از اتخاذ تدابير شديدتر حمايت می كنند.


وزیر بهداشت: «ذخيره استراتژيک دارو با استفاده از اعتبار ۶۲ ميليارد تومانى مصوب مجلس و اعتبارهاى گذشته خريدارى شده است و آمادگى لازم را براى تامين دارو در هر نوع بحران طبيعى و غير طبيعى داريم.» رسالت

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این روزنامه گفته اند که پس از مذاکره لاریجانی و سولانا انتظار چنین بیانیه ای را نداشتند.


کاظم جلالی مخبر کمیسیون امنیت ملی مجلس به همشری گفته که این بیانیه نیز نمی تواند مقامات جمهوری اسلامی را به پذیرش تعلیق غنی سازی وادارد.


روزنامه رسالت به نقل از وزير بهداشت، خبر داده که جمهوری اسلامی با ذخيره استراتژيک دارو خود را براى زمان بحران آماده کرده است.


به نوشته این روزنامه،کامران باقرى لنکرانی گفت «ذخيره استراتژيک دارو با استفاده از اعتبار ۶۲ ميليارد تومانى مصوب مجلس و اعتبارهاى گذشته خريدارى شده است و آمادگى لازم را براى تامين دارو در هر نوع بحران طبيعى و غير طبيعى داريم.»


XS
SM
MD
LG