لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۱۱

بررسی روزنامه های صبح پنج شنبه ايران


ایران:ادعا کرد که علت عدم فروپاشی اين گروه با وجود اقدام های انتظامی، آن است که آنها در آن سوی مرز از امنيت کامل و حمايت گسترده ای برخوردار هستند.
ایران:ادعا کرد که علت عدم فروپاشی اين گروه با وجود اقدام های انتظامی، آن است که آنها در آن سوی مرز از امنيت کامل و حمايت گسترده ای برخوردار هستند.

انفجار روز گذشته اتوبوس سپاه پاسداران در زاهدان که تعدادی از اعضای اين نهاد نظامی طی آن کشته شدند، در روزنامه های امروز ايران بازتاب گسترده ای داشت.


روزنامه ايران، در همين زمينه در خبرويژه ای با عنوان«منطقه امن ريگی» در همسايگی ايران عبدالمالک ريگی و گروه او با نام جندالله را عامل اين انفجار معرفی کرد و ادعا کرد که اين گروه مورد حمايت پاکستان قرار دارد.


ارگان رسمی دولت، به نقل از يک منبع آگاه که اسم آن را ذکر نشده، ادعا کرد که علت عدم فروپاشی اين گروه با وجود اقدام های انتظامی، آن است که آنها در آن سوی مرز از امنيت کامل و حمايت گسترده ای برخوردار هستند.


روزنامه همشهری، نيز در گزارش خود از انفجار ديروز زاهدان، به نقل از فرماندار زاهدان از کشته شدن عامل اصلی اين بمبگذاری در جريان درگيری با ماموران خبر داده است.


حسنعلی نوری به اين روزنامه گفت که چهار تن ديگر نيز در ارتباط با اين بمبگذاری دستگير شدند.



روزنامه ايران، در خبر ويژه ای با عنوان«منطقه امن ريگی» در همسايگی ايران، عبدالمالک ريگی و گروه او با نام جندالله را عامل اين انفجار معرفی کرد و ادعا کرد که اين گروه مورد حمايت پاکستان قرار دارد.

روزنامه خراسان نيز مشاهدات خبرنگار محلی خود در زاهدان را منتشر کرد و از قول وی نوشت اتومبيل پيکان حامل بمب در محلی ‭قرار گرفته بود ‬که‭ ‬اتوبوس‭سپاه پاسداران ‬مجبور‭ ‬بود‭ ‬با‭ ‬سرعتی‭ ‬بسيار‭ ‬کم‭ ‬از‭ ‬کنار‭ ‬آن ‬عبور‭ ‬کند‭ .


به نوشته اين روزنامه،‬ بمب ها‭ ی ‬کار‭ ‬گذاشته‭ ‬شده‭ ‬که ‬از‭ ‬راه‭ ‬دور‭ ‬کنترل‭ ‬می‮ ‬شدند‭ ‬آن قدر ‭ ‬قوی بوده که‭ ‬هر‭ ‬دو‭ ‬وسيله‭ ‬نقليه‭ را به کلی ‬متلاشی‭ ‬کرده و فقط سپر اتومبيل پيکان ۱۵۰ متر دورتر از محل حادثه پيدا شده است.


«برای رهبری، افراد آماده بايد داشت»


روزنامه همبستگی، از قول يک عضو مجلس خبرگان رهبری نوشت «برای رهبری، افراد آماده بايد داشت.»


به نوشته اين روزنامه، مرتضی مقتدايی تاکيد کرد که وظيفه مجلس خبرگان اين است که هميشه آماده باشد و افراد صاحب صلاحيت را برای تصدی رهبری در نظر داشته باشد.


نماينده اصفهان در مجلس خبرگان رهبری همچنين گفت که رهبر جمهوری اسلامی در جلسه ای در قم که با حضور اعضای جامعه مدرسين حوزه علميه و علما قم تشکيل شد، به طور صريح تاکيد کرد که مجلس خبرگان بايد در آستين خود افرادی را برای رهبری آماده داشته باشد تا اگر حادثه ای پيش آمد، بتوانيد از بين افراد صاحب صلاحيت که قبلا مد نظر گرفته،بهترين آنها را انتخاب کند.


ضارب امام جمعه


روزنامه رسالت، به نقل از رئيس شورای سياستگذاری ائمه جمعه خبر داده که ضارب امام جمعه ميانه دارای سابقه روانی است.


به نوشته اين روزنامه، رضا تقوی گفت که فرد حمله کننده به امام جمعه ميانه دارای سابقه روانی و بستری در بيمارستان بوده است.


وی هم چنين گفت که اين فرد با مراجعه به دفتر امام جمعه درخواست پول کرده و چون از دادن اين پول امتناع شده،اقدام به چاقوکشی کرده است.امام جمعه ميانه دو روز پيش بر اثر ضربات چاقو جان خود را از دست داد.


خسارت آلودگی در ايران


روزنامه حيات نو، به نقل از گزارش بانک جهانی خسارت آلودگی در ايران را ۲۶ برابر سوئد و فرانسه ذکر کرده است.


به نوشته اين روزنامه، در تازه ترين گزارش جهانی ۲۰۰۷ با عنوان «به سوی اقدامی گسترده تر برای پسانداز» تاکيد شده که ايران به لحاظ دو آلاينده دی اکسيدکربن و ذرات معلق در سال ۲۰۰۴ بيش از ۳ برابر ژاپن وآمريکا و ۸.۵ برابر انگلستان خسارت خورده است.



روزنامه حيات نو، به نقل از گزارش بانک جهانی خسارت آلودگی در ايران را ۲۶ برابر سوئد و فرانسه ذکر کرده است.

از سوی ديگر خسارات زيست محيطی اين دو آلاينده به اقتصاد ايران ۸.۲ برابر متوسط اين خسارت به اقتصاد جهان است.


«نعره های شیطان» و مخالفان آبگيری سد سيوند


روزنامه قدس، مناظره تلويزيونی هاشمی رفسنجانی و يوسف قرضاوی را مورد توجه قرار داده و به نقل از رفسنجانی نوشت «سخنان اختلاف انگيز، نعره های شيطان است.»


به نوشته اين روزنامه، در اين مناظره که به طور مستقيم از شبکه تلويزيونی الجزيره قطر پخش شد،هاشمی رفسنجانی خواستار کاهش اختلافات بين دو مذهب شيعه و سنی شده است.


روزنامه سرمايه، گزارشی از تجمع ديروز مخالفان آبگيری سد سيوند در برابر مجلس را منتشر کرده و به نقل از نماينده تشکل های غيردولتی مرودشت، نوشت که اين تشکل ها حاضرند صد ميليارد تومان هزينه ساخت سد سيوند را بپردازند.


XS
SM
MD
LG