لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۳۱

بررسی روزنامه های چهارشنبه ايران


روزنامه اعتماد ملی، در يادداشتی با عنوان «کدام ۱۵ سال» نسبت به تصميمات عجولانه دولت انتقاد کرده است.
روزنامه اعتماد ملی، در يادداشتی با عنوان «کدام ۱۵ سال» نسبت به تصميمات عجولانه دولت انتقاد کرده است.

روزنامه اعتماد ملی، در يادداشتی با عنوان «کدام ۱۵ سال» نسبت به تصميمات عجولانه دولت انتقاد کرده است.


اين روزنامه با اشاره به اظهارات اخير آقای احمدی نژاد که گفته بود برای برخی از طرح ها ۱۵ سال فکر کرده، نوشت « تناقض‌های آشکار اجزای دولت وی در دو روز گذشته بر سر اعلا‌م قيمت بنزين که به عنوان قانون در مجلس تصويب شده بود و بر اساس قاعده و قانون نبايد ترديدی درباره آن اتفاق می‌افتاد، نشان داد که ۱۵ سال مورد ادعای احمدی ‌نژاد حداقل در مورد طرح سهميه ‌بندی بنزين نتوانسته به نظام تصميم‌ گيری کشور کمکی کند.»


اين روزنامه با اشاره به بلا‌تکليفی ميليون‌ها ايرانی و ترديد حتی نزديک ‌ترين افراد به ریيس دولت و متوليان طرح سهميه ‌بندی بنزين تا چند ساعت قبل از موعد افزايش قيمت بنزين، از ریيس جمهوری اسلامی پرسيده که آيا اين بلاتکليفی نسبتی با انديشه ۱۵ ساله برای انجام يک طرح دارد؟ ‌


قطب دروایش گنابادی در زندان


روزنامه اعتماد از انتقال قطب دراويش گنابادی به تهران خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، در پی انتشار خبری مبنی بر بازداشت دکتر نورعلی تابنده قطب سلسله دراويش سلطان عليشاهی در حومه بيدخت به همراه ۵۰ نفر از دراويش يک منبع نزديک به اين سلسله، خبر داده که نهادهای امنيتی با انتقال وی به مشهد از آنجا وی را اجباراً به تهران بازگردانده اند.


اعتماد نوشت که با اطلاع دراويش گنابادی از اين خبر، تعداد زيادی از آنها در فرودگاه های تهران و مشهد تجمع کردند که حضور اين تعداد از دراويش به همراه خانواده شان هنگام ترک فرودگاه باعث بروز ترافيک در مسيرهای خروجی فرودگاه مهرآباد شد.


به نوشته اين روزنامه به علت حضور پرتعداد استقبال کنندگان در سالن انتظار پروازهای داخلی در ساعت ۳۰/۱۰ دوشنبه شب، نيروهای امنيتی دکتر تابنده را از يکی از در های جداگانه و اختصاصی فرودگاه خارج کردند.


زنان بد حجاب


نایب رییس شورای شهر تهران:شورای شهر تهران بايد از طرح امنيت اجتماعی نيروی انتظامی حمايت کند چرا که بدحجابان همانند طاعون هستند.

روزنامه رسالت از قول نايب ریيس شورای شهرتهران زنان بدحجاب را طاعون نام داده است.


به نوشته اين روزنامه، حسن بيادی درپاسخ به اظهارات انتقادآميز معصومه ابتکار در شورای شهر نسبت به برخورد با زنان و جوانان گفت که شورای شهر تهران بايد از طرح امنيت اجتماعی نيروی انتظامی حمايت کند چرا که بدحجابان همانند طاعون هستند.


«خداحافظی۹۰ ميليون ليتری با بنزين ۸۰ تومانی»


روزنامه همشهری در گزارشی با عنوان «خداحافظی۹۰ ميليون ليتری با بنزين ۸۰ تومانی» نوشت مصرف بنزين در روز ۳۱ ارديبهشت ماه که يک روزمانده به زمان آغاز سهميه‌بندی بنزين طبق قانون مصوب مجلس بود ولی به دليل عدم آمادگی دولت برای اجرای آن تا نيمه خرداد به تاخير افتاد، به رقم کم‌سابقه ۹۰ ميليون ليتر رسيد که از مصرف متوسط روزانه کشور ۱۵ ميليون ليتر بيشتر بود.


اين روزنامه در عين حال خبر داده که با اجباری شدن استفاده از کارت برای دريافت بنزين مشکلات صاحبان خودرو‌های بدون کارت افزايش يافته و برخی نيز از دريافت پول از سوی جايگاه‌های عرضه بنزين خبر می دهند.


عبدالعزیز حکیم در بیمارستان


روزنامه ايران آخرين وضعيت عبدالعزيز حکيم يکی از رهبران عراقی را که به علت بيماری در تهران بستری است را منتشر کرده است.


به نوشته اين روزنامه، سرپرست تيم معالج حکيم حال عمومی وی از زمان آغاز درمان در ايران را عالی توصيف کرده و گفته «سرفه و سنگينی سينه وی کاملاً برطرف شده و هم اکنون احساس سبکی بيشتری می کند.»


دکتر مسجدی همچنين از همکاری نزديک و تنگاتنگ پزشکان ايرانی و آمريکايی در روند معالجه حکيم خبر داده و گفته که گزارش آزمايش ها را برای آنها می فرستيم و آنها نيز متقابلاً نتايج بررسی های خود را در اختيار ما قرار می دهند.


دستگیری در آذربایجان


اخطار امنيتی به ۱۵۰ تن از فعالان و بازداشت شدگان تظاهرات سال گذشته آذربايجان خبر داده است. اعتماد

روزنامه اعتماد از اخطار امنيتی به ۱۵۰ تن از فعالان و بازداشت شدگان تظاهرات سال گذشته آذربايجان خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه اين افراد بار ديگر احضار و يا دستگير و به آنان اخطار امنيتی داده شده و گفته شده هر نوع تظاهراتی به عنوان سالگرد تظاهرات سال گذشته که در اعتراض به يک کاريکاتور صورت گرفته بود، ممنوع است .


روزنامه جمهوری اسلامی نيز در ستون جهت اطلاع خود از نا آرامی در تبريز خبر داده و نوشته که گروهی ديروز در خيابان های تبريز قصد تظاهرات داشتند اما امکان برگزاری آن را نيافتند.


XS
SM
MD
LG