لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۴۷

بررسی روزنامه های صبح یک شنبه ایران


روزنامه اعتماد، از نگرانی جامعه مدرسين قم از ترويج خشونت و اختلاط بين زن و مرد در تلويزيون خبر داده است.
روزنامه اعتماد، از نگرانی جامعه مدرسين قم از ترويج خشونت و اختلاط بين زن و مرد در تلويزيون خبر داده است.

روزنامه ایران، ارگان رسمی دولت در خبری با عنوان«مصرف بی رویه گاز هم می تواند نگران کننده باشد» به نقل از نايب ریيس مجلس شورای اسلامی از احتمال سهمیه بندی گاز در کشور خبر داده است.


به نوشته این روزنامه، محمد رضا باهنر با اشاره به اینکه مشابه مسأله بنزين در كشور در رابطه با نفت، گاز، نفت كوره و برق نيز مشكل وجود دارد، گفته است « مصرف برق در طول سال با رشد نزديک ۱۰ درصد به شدت به منابع كشور آسيب مى رساند، و با تشويق استفاده از گاز به جاى بنزين اين نگرانى نيز وجود دارد كه در آينده بايد براى كسانى كه گاز بى رويه مصرف مى كنند، همين سناريو را تكرار كنيم.»


روزنامه دولتی ایران از قول آقای باهنر خواستار ایجاد آمادگی برای چنین شرایطی در میان مصرف كنندگان برق و گاز و سایر انرژی ها از سوی سازمان های مربوطه از نظر اطلاعاتى و علمى و تجهیزاتی شده است.


نا آرامی در مهرآباد


روزنامه کیهان از نا آرامی در فرودگاه مهر آباد تهران خبر داده است. به نوشته این روزنامه، فرودگاه مهرآباد تهران، عصر جمعه در پي تاخير طولانی در پروازهای تهران به زاهدان، اهواز و بوشهر، دچار نا آرامی شد و اقدام معترضان به خشونت كشيده شد.


کیهان: فرودگاه مهرآباد تهران، عصر جمعه در پي تاخير طولانی در پروازهای تهران به زاهدان، اهواز و بوشهر، دچار نا آرامی شد و اقدام معترضان به خشونت كشيده شد.

کیهان شکسته شدن شیشه برخی از ساختمان های فرودگاه مهر آباد را تایید کرده ولی آن را ناشی از ازدحام معترضان خوانده است.


نگرانی از وضعیت دانشجویان زندانی


روزنامه اعتماد ملی، از نگرانی خانواده دانشجويان زندانی خبر داده است. به نوشته این روزنامه، با گذشت نزديک به ۴۰ روز از بازداشت عباس حكيمزاده و علي صابری دو دانشجو از دانشجويان بازداشت شده دانشگاه اميركبير، خانواده آنها همچنان از وضعيت فرزندانشان بی اطلاع هستند.


اعتماد ملی، به نقل از طيبه وحدتی مادر عباس حكيمزاده ضمن ابراز نگرانی نسبت به اين وضعيت،شرايط جسمی فرزندش را با توجه به بيماري انحنای ستون فقرات نگران كننده توصيف كرده، و نسبت به احتمال بروز مشكلي جبران ناپذير، ابراز نگرانی كرده است.


مادر علی صابری نیز كه از وضعيت فرزند دانشجوی خود بی اطلاع است از فراهم نشدن شرايط ملاقات و يا تماس تلفنی با فرزندش انتقاد کرده است.


برخورد با زنان بدحجاب


روزنامه همشهری، خبر داد که از اول مرداد برخورد با زنان بد حجاب تشديد می شود. به نوشته این روزنامه، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با رد متوقف شدن طرح ارتقای امنیت اجتماعی گفته است«اين طرح با جديت تمام در حال اجراست و توقف پذير نيست، به طوری كه تعداد ماموران پليس بكار گرفته شده از اول مردادماه دو برابر می شود.»


همشهری، به نقل از احمد رضا رادان نوشته که از اول مرداد علاوه بر مكان های قبلی در مكان های ديگر، ماموران بيشتری مستقر شوند تا ماموريت برخورد با بد پوششی و جمع آوری معتادان و مقابله با اراذل و اوباش انجام شود.


وی در عین حال خبر داده که تعداد گشت های مبارزه با بدحجابی نیز چند برابر خواهد شد.


«نگرانی از اختلاط بین زن و مرد در تلویزیون»


روزنامه اعتماد، از نگرانی جامعه مدرسين قم از ترويج خشونت و اختلاط بين زن و مرد در تلويزيون خبر داده است.


به نوشته این روزنامه، در آخرين جلسه جامعه مدرسين حوزه علميه قم مراتب نگرانی جدی جامعه مدرسين از روند برخی فعاليت های صدا و سيما در ترويج اختلاط بين زن و مرد، ترويج موسيقی ترويج خشونت در قالب برنامه های متعدد ابراز شده است.


در آخرين جلسه جامعه مدرسين حوزه علميه قم مراتب نگرانی جدی جامعه مدرسين از روند برخی فعاليت های صدا و سيما در ترويج اختلاط بين زن و مرد، ترويج موسيقی ترويج خشونت در قالب برنامه های متعدد ابراز شده است.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از مقامات صدا و سیما خواسته اند تا با استفاده از كارشناسان اسلامی نظارت دقيق تر ی را بر برنامه های این رسانه ها اعمال کنند.


«اين ديو را مهار كنيد»


روزنامه جمهوری اسلامی، در سرمقاله ای با عنوان«اين ديو را مهار كنيد» به مقامات کشور در خصوص بحران های اقتصادی از جمله گرانی و تورم هشدار داده است.


نویسنده این روزنامه با اشاره به فرافکنی مقامات دولتی در این خصوص نوشته«سخناني از قبيل اينكه بايد به دولتمردان مهلت داد نيز ديگر زمينه ندارد. زيرا اكنون نزديك دو سال از استقرار دولت نهم گذشته و اين مدت برای تسلط بر امور و مهار هرچه می خواستند مهار كنند و به سامان رساندن آنچه می خواستند به سامان برسانند كافی است.»


این روزنامه در ادامه تاکید کرده «كلياتي از قبيل اينكه « نمی گذارند » نيز براي مردم قابل قبول نيست زيرا همه امكانات و بيشترين حمايت های خاص رهبری در اختيار دولت است و هيچكس و هيچ جرياني قدرت ايستادگي در برابر چنين دولتی را ندارد.


به همين دلايل بشدت معتقديم دولت اگر اراده كند می تواند گرانی ها را مهار نمايد و مردم را از چنگ ديو گرانی نجات دهد.»


کیهان تهدید می کند


شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس را تهدید کرده که اگر جمهوری اسلامی نبود آنان تا به حال به اسراییل الحاق شده بودند.

روزنامه کیهان، در واکنش به واکنش اعتراض آمیز بحرین نسبت به سرمقاله دوشنبه گذشته این روزنامه و طرح این ادعا که «بحرین یکی از استان های ایران است»، طی یادداشت دیگری ۶ کشور جنوب خلیج فارس را مورد حمله قرار داده است.


نماینده ولی فقیه در روزنامه کیهان با انتقاد از سفر وزیر خارجه جمهوری اسلامی به بحرین و اعلام اینکه حکومت ایران برای استقلال بحرین احترام قائل است، شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس را تهدید کرده که اگر جمهوری اسلامی نبود آنان تا به حال به اسراییل الحاق شده بودند.


XS
SM
MD
LG