لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۰۰

بررسی روزنامه های صبح سه شنبه ایران


اعتماد:فرمانده پلیس امنیت تهران و جانشین فرمانده انتظامی تهران نیز گفتند که از بازداشت و محل نگهداری این دانشجویان اطلاعی ندارند.
اعتماد:فرمانده پلیس امنیت تهران و جانشین فرمانده انتظامی تهران نیز گفتند که از بازداشت و محل نگهداری این دانشجویان اطلاعی ندارند.

روزنامه اعتماد، واکنش پليس تهران درباره بازداشت فعالان دانشجویی در روز گذشته را مورد توجه قرار داده است.


به نوشته این روزنامه، سرهنگ احمدی ریيس مرکز اطلاع ر سانی نیروی انتظامی تهران، بازداشت ۶ نفر از اعضای دفتر تحکيم وحدت متحصن در مقابل دانشگاه پلی تکنيک از سوی این نیرو را تایید کرده است.


اعتماد در عین حال نوشته که ریيس مرکز اطلاع ر سانی نیروی انتظامی تهران از اعلام این که محمد هاشمی، علي نيکونسبتی، مهدی عربشاهی، بهاره هدايت، حنيف يزدانی و علي فقهی دانشجویان بازداشت شده در اختيار کدام بخش نيروd انتظامی قرار دارند، ابراز بی اطلاعی کرد.


فرمانده پلیس امنیت تهران و جانشین فرمانده انتظامی تهران نیز گفتند که از بازداشت و محل نگهداری این دانشجویان اطلاعی ندارند.


فرمانده پلیس امنیت تهران و جانشین فرمانده انتظامی تهران نیز گفتند که از بازداشت و محل نگهداری این دانشجویان اطلاعی ندارند. اعتماد

اعتماد، همچنین با اشاره به بازداشت عبدالله مومنی سخنگوی سازمان ادوار، بهرام فياضی، علی حليمی، مرتضی اصلاحچی، مجتبی بيات، عزت الله قلندری، حبيب الله حاج حيدری، مسعود حبيبی، سعيد حسين نيا و آرش خاندل و و همچنين مادر «محمد هاشمی» یکی دیگر از دانشجویان بازداشت شده طی حمله نیروهای لباس شخصی به دفتر ادوار تحکيم وحدت،شمار بازداشت شدگان دیروز را ۱۷ نفر اعلام کرده است.


روزنامه کیهان، همزمان با بازداشت ۱۷ تن از اعضای دفتر تحکیم دانشجویان و سازمان دانش آموختگان ایران، در سرمقاله ای با عنوان«درشکه بی چرخ» فعالان دانشجویی را متهم به ارتباط با بیگانگان کرد.


این روزنامه در عین حال با اشاره به گذشت ۸ سال از ماجراي 18تير ۷۸ در برای اولین بار فعالان دانشجویی را تهدید کرد که سرنوشتی مشابه فعالان سال های ۵۹ و ۶۰ در انتظار آنها است.


تغيير درساختار سازمان مديريت و برنامه ريزى کشور


روزنامه ایران، از تغيير درساختار سازمان مديريت و برنامه ريزى کشور خبر داده است. به نوشته این روزنامه، شوراى عالى ادارى شب گذشته در جلسه خود به رياست محمود احمدى نژاد، تغيير سازمان مديريت و برنامه ريزى كشور را به عنوان «معاونت برنامه ريزى و نظارت راهبردى ریيس جمهورى» تصويب كرد.


ایران خبر داد که بر اساس اين مصوبه،سازمان مديريت و برنامه ريزى كشور تحت عنوان «معاونت برنامه ريزى و نظارت راهبردى ریيس جمهور» در نهاد رياست جمهورى ادغام می شود.


روزنامه تهران امروز از فروش پنهانی بنزين در جايگاه ها خبر داده و نوشته «اين روزها جا ماندن و گم شدن كارت هوشمند سوخت در پمپ بنزين، محور اصلي گفت و گوهای مردم در وسايل حمل و نقل عمومی است.


به نوشته این روزنامه، در تهران و شهرهای بزرگ ديگر، وسايل حمل و نقل عمومی تكافوی ميزان مسافران و جابه جايی آنها را نمی كند.


افزایش مبتلایان به ایدز


روزنامه همشهری از افزایش مبتلایان به ایدز در ایران خبر داده است.


به نوشته این روزنامه، رییس اداره ايدز وزارت بهداشت اعلام كرده «موارد شناسايی شده ابتلا به ويروس ايدز در ايران تا ابتدای تيرماه امسال به ۱۵ هزار و ۵۸۷ نفر رسيد.»


همشهری: رییس اداره ايدز وزارت بهداشت اعلام كرده «موارد شناسايی شده ابتلا به ويروس ايدز در ايران تا ابتدای تيرماه امسال به ۱۵ هزار و ۵۸۷ نفر رسيد.»

همشهری از قول عباس صداقت با «بر اساس آخرين آمار موجود تعداد موارد مبتلا به ويروس ايدز در كشور طی سه ماه گذشته از 14هزار و ۵۵۴ نفر به ۱۵ هزار و ۵۸۷ نفر رسيده است كه از اين تعداد شناسايی شده ۱۴ هزار و ۷۰۲ نفر مرد و ۸۸۵ نفر زن هستند.»


محدودیت های تبلیغاتی برای نامزدهای انتخابات مجلس


روزنامه اعتماد ملی، از محدوديت های تبليغاتی نامزدهای انتخابات مجلس هشتم خبر داده است.


به نوشته این روزنامه مجتبی ثمره هاشمی معاون سياسي وزير كشور اعلام کرده است که بنابر قانون جدید انتخابات نامزدهای نمایندگی مجلس آینده هيچ گونه آثار تبليغاتی مثل بنر، پارچه تبليغاتی، فلزی، پوستر امكان الصاق ندارند؛ و حتی يک فرد در محل ستاد انتخاباتيی خود نیز نمیتواند عكس خود را بزند.


اعتماد ملی، در عین حال نوشته که مديركل انتخابات وزارت كشور در پاسخ به اينكه پس نامزدها چگونه بايد تبليغ كنند، گفته است «كانديداها مي توانند از طريق تراكت، انتشار زندگينامه، اينترنت، مصاحبه ها و SMS كه منع قانونی ندارد، تبليغات كنند.»


XS
SM
MD
LG