لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۶

کره جنوبی تمدید مذاکرات با کره شمالی را رد کرد


رييس جمهوری کره جنوبی گفته است که وی معتقد است در دو روز گذشته مسائلی که می بايست مطرح می شدند، شده اند.
رييس جمهوری کره جنوبی گفته است که وی معتقد است در دو روز گذشته مسائلی که می بايست مطرح می شدند، شده اند.

رهبران کره شمالی و جنوبی روز چهارشنبه، سوم اکتبر، برای دومين روز به مذاکرات تاريخی خود در پيونگ يانگ پايتخت کره شمالی ادامه دادند.


در پايان اين مذاکرات اعلام شد که رو موهيون، رييس جمهوری کره جنوبی، پيشنهاد کيم يونگ ايل، رهبر کره شمالی را برای تمديد گفت وگوها تا روز جمعه نپذيرفته و مذاکرات مطابق برنامه، روز پنجشنبه به پايان می رسد.


به گزارش خبرگزاری ها، رييس جمهوری کره جنوبی گفته است که وی معتقد است در دو روز گذشته مسائلی که می بايست مطرح می شدند، شده اند.


  • گزارش ها حاکی است که رو مو هيون، رييس جمهوری کره جنوبی، در اين ديدار منتخبی از فيلم های سينمايی را در قالب دی وی دی به رهبر کره شمالی هديه کرده است.

گزارش ها حاکی است که رو مو هيون، رييس جمهوری کره جنوبی، در اين ديدار منتخبی از فيلم های سينمايی را در قالب دی وی دی به رهبر کره شمالی هديه کرده است.


در کره شمالی ديدن فيلم های سينمايی ساخت کره جنوبی جرم محسوب می شود و پليس با يورش به خانه های مردم دارندگان اين فيلم ها را مجازات کرده و خانه هايشان را تفتيش می کند، اما اين فيلم ها برای رهبر آن کشور که عاشق فيلم های سينمايی است و در ايام جوانی کارگردانی را نيز تجربه کرده است می تواند هديه ارزشمندی باشد.


رييس جمهوری کره جنوبی پس از ديدار با رهبر کره شمالی اين گفت و گوها را شفاف توصيف کرد و گفت که خلع سلاح اتمی کره شمالی و بهبود مناسبات دو کره از جمله موضوعاتی بود که در اين ديدار مورد بررسی قرار گرفت.


گفته می شود که رييس جمهوری کره جنوبی در پايان مذاکرات خود با رهبر کره شمالی اعطای کمک های اقتصادی قابل توجهی را به پيونگ يانگ اعلام کند.


اجرای پيمان سیزدهم فوريه


ديدار رهبران دو کره در حالی صورت می گيرد که نمايندگان شش کشور آمريکا، روسيه، ژاپن، چين و دو کره شمالی و جنوبی در آخرين دور از مذاکرات شش جانبه در پکن بر سر پيش نويس دولت چين درباره نحوه اجرای پيمان سيزدهم فوريه سال جاری به توافق رسيدند و اميد آن می رود که کره شمالی تا پايان سال جاری ميلادی به برنامه های هسته ای خود پايان داده و جزئيات فعاليت های اتمی خود را اعلام کند.


در همين رابطه، کريستوفر هيل، نماينده ويژه دولت آمريکا در مذاکرات شش جانبه، از موافقت جرج بوش، رييس جمهوری ايالات متحده با طرح دولت چين خبر داد و گفت که آقای بوش از پيش نويس ارائه شده از سوی پکن حمايت می کند.


بر اساس اظهارات آقای هيل، بيانيه مشترک شش کشور درگير که ظرف چند روز آينده منتشر خواهد شد جدول زمانی مشخصی را پيش روی کره شمالی قرار می دهد و اين کشور را ملزم می سازد به همه تعهدات خود عمل کند.


XS
SM
MD
LG