لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۷

انفجار دو اتوبوس در لبنان


انفجارهای امروز لبنان یک روز پیش از سالگرد ترور رفیق حریری صورت گرفت.
انفجارهای امروز لبنان یک روز پیش از سالگرد ترور رفیق حریری صورت گرفت.

انفجار دو اتوبوس در منطقه مسيحی نشين شمال بيروت، در روز سه شنبه، ۱۳فوریه، موجب کشته شدن حداقل سه نفر و زخمی شدن بيش از ۲۰ نفر شد. اين انفجارها درست يک روز پيش از سالگرد ترور «رفيق حريری»، نخست وزير سابق لبنان، صورت می گيرد.


اين انفجارها در شهرمسيحی نشين بيکفايا، در شمال بيروت، پايتخت لبنان، صورت گرفت. بيکفايا زادگاه «امين جميل»، رييس جمهوری پيشين لبنان و از سياستمداران مسيحی است. پسر وی، «پير جميل» وزير سابق صنايع لبنان که از مخالفان حزب الله و سوريه بود، در نوامبر ۲۰۰۶ ترور شد.


به گزارش خبرگزاری رويترز، تلويزيون لبنان خودروهای منهدم شده و سوخته ای را در محل انفجار نشان می دهد و يکی از اتوبوس ها سقفش از جا کنده شده است.


بدن های متلاشی شده بين اين دو اتوبوس که در فاصله پنجاه متری از هم منفجر شدند، ديده می شود. پلیش و مقامات لبنانی در ساعات اول انفجار تعداد کشته شدگان را ۱۱ نفر اعلام کردند.


بر اساس این گزارش، در ابتدا يکی از اتوبوس ها منفجر می شود و راننده اتوبوس دوم پياده می شود تا ببيند چه خبر است و در همان لحظه اتوبوس دوم منفجر می شود. بيمارستان ها از مردم تقاضای اهدای خون کردند.
يکی از مقامات دولتی لبنان گفت که امکان عمليات انتحاری برای انفجار اين دو مينی بوس وجود دارد.


«سمير فرانجيه» از نمايندگان ضد سوری پارلمان لبنان، اين انفجارها را نوع جديدی از عمليات تروريستی خواند که قصد آن تحت تاثير قرار دادن سالگرد ترور رفيق حریری است.


بسياری از لبنانی ها، سوريه را مسئول ترور آقای «حريری» می دانند و سازمان ملل نیز در حال تحقيق در مورد عاملين کشتن نخست وزیر سابق لبنان است.


XS
SM
MD
LG