لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۰۵

«نیروی دریایی ایران موشک های جدید کروز تحویل گرفت»


آزمایش موشکی ایران، عکس تزئینی است.
آزمایش موشکی ایران، عکس تزئینی است.
احمد وحيدی، وزير دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح ایران دوشنبه اعلام کرد که موشک های جدید کروز به يگان‌های عمليات نيروی دريايی ارتش تحويل داده شده است.

به گزارش خبرگزاری های داخل ایران، آقای وحيدی در مراسم تحويل سامانه‌های ساحلی جديد موشکی کروز دريايی به يگان‌های عمليات نيروی دريايی ارتش جمهوری اسلامی گفت: «طراحی و ساخت انواع سايت ساحلی پرتاب موشک‌های برد بلند و متوسط کروز دريايی در دستور کار سازمان صنايع دريايی وزارت دفاع قرار گرفت که پيشرفت‌های بسيار خوبی حاصل شد و امروز بخشی از دستاوردهای اين اقدام مهم را شاهد هستيم.»

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران افزود: «اين سايت‌ها در سه نوع سايت سبک، سايت خوداتکا و سايت گسترده شامل سيستم‌های کشف هدف، سکوهای پرتاب موشک و سيستم‌های راداری هدايت موشک است که همه مراحل طراحی و ساخت آن به دست متخصصان زبده و کارآمد سازمان صنايع دريايی صورت گرفته است.»

در اسفند ماه سال گذشته نیز ایران اعلام کرده بود که موشک کروز برد کوتاه با نام «نصر یک» را با موفقیت آزمایش کرده است.

آقای وحيدی در مورد نصر یک گفته بود: «اين موشک در کلاس موشک‌هاي کوتاه برد مي‌باشد که درحال حاضر قابليت شليک از ساحل و انواع شناورها را دارد و در آينده نزديک امکان شليک از بالگرد و زيردريايی نيز به قابليت‌هاي تاکتيکی آن اضافه می‌شود.»

وی افزوده بود که این موشک ها قادر به تخریب اهداف سه هزار تنی است.

در شهریور ماه گذشته نیز وزير دفاع جمهوری اسلامی ايران، از پرتاب آزمايشی موشک زمین به زمین « قيام يک» خبر داد.

جمهوری اسلامی همچنین در بهمن سال ۱۳۸۸ اعلام کرد که دو خط تولید موشک‌ به نام های «ضدهلی‌کوپتر قائم» و «ضد زره توفان-۵» راه‌اندازی شده است.

به گفته مسوولان دولتی ایران، موشک زمین به هوای قائم برای هدف قرار دادن هلیکوپترهای جنگی طراحی شده و موشک توفان، ضد تانک است.

وزارت دفاع ایران بارها خبر از تولید و آزمایش موفقیت آمیز موشک های جدید داده است و به نوشته سایت الجزیره، از سال ۱۹۹۲ دست به تولید موشک زده است.

جمهوری اسلامی ايران در سال های اخير در حالی برنامه موشکی خود را دنبال کرده که غرب بارها از اهداف نظامی این برنامه ابراز نگرانی کرده است.
XS
SM
MD
LG