لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۲۱

« ايمن الظواهری خواستار جهاد در پاکستان شد»


ايمن الظواهری، مرد شماره دو القاعده. (عکس: AFP)
ايمن الظواهری، مرد شماره دو القاعده. (عکس: AFP)

ايمن الظواهری، مرد شماره دو القاعده، در نوار صوتی که به وی نسبت داده شده، برای نخستين بار به انگليسی صحبت کرده و خواستار جهاد در پاکستان شده است.


يک شبکه خصوصی تلويزيونی پاکستانی به نام «آری» (ARY)، روز يکشنبه، نوار صوتی را پخش کرده که به ايمن الظواهری مرد شماره دو القاعده نسبت داده می شود.


ايمن الظواهری در اين نوار که برای نخستين بار به زبان انگليسی صحبت کرده، خواستار جهاد در پاکستان شده و پرويز مشرف رييس جمهوری اين کشور را به فساد و همکاری با آمريکا متهم می کند.


صدای منتسب به ايمن الظواهری دستيار ارشد اسامه بن لادن در اين نوار صوتی می گويد که «چون در نظر دارد که به صورت مستقيم با مردم پاکستان صحبت کند و زبان زيبای اردو نمی داند، به همين علت پيامش را به زبان انگليسی می فرستد.»


وی می گويد که پاکستان را، «قاچاقچيان مواد مخدر اداره می کنند و پرويز مشرف را رشوه خوار و تشنه پول می خواند.»


ايمن الظواهری می گويد که «رييس جمهوری پاکستان به آمريکا امکان داده است که آزادانه در اين کشور فعاليت کند.»


وی همچنين عبدالقدير خان پدر بمب اتمی پاکستان را به صورت مخفيانه، طرح های اتمی را به جمهوری اسلامی فروخته است، يک قربانی پرويز مشرف می داند که برای خشنودی آمريکايی ها، تحت بازداشت خانگی قرار گرفته است.


نوار صوتی اتهامات و انتقادهای ايمن الظواهری به پرويز مشرف، درست در زمانی پخش شده است که روز دوشنبه قرار است رييس جمهوری پاکستان در پارلمان اين کشور مورد استيضاح قرار گيرد.


ايمن الظواهری که در مصر بدنيا آمده است برای ارتباط و تحت تاثير قرار دادن مردم مردم پاکستان، از زندگی و تجربيات خود در اين کشور صحبت کرد.


دو هفته پيش شايع شد که وی در جريان يک حمله موشکی در منطقه مرزی پاکستان و افغانستان کشته شده است.


الظواهری به علت اتهام به دست داشتن در بمب گذاری سفارت آمريکا در دارالسلام در تانزانیا و انفجار نايروبی در کنيا تحت تعقيب است و «اف بی آی»، پليس فدرال آمريکا، برای اطلاعاتی که منجر به بازداشت و محکوميت او شود، مبلغ ۲۵ ميليون دلار تعيين کرده است.


XS
SM
MD
LG