لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۰

«چرا علی‌وار جلوه می‌کنيد، ولی در زمان اجرای عدالت تجاهل می‌کنيد؟»


قاسم شعله سعدی
قاسم شعله سعدی

مادر ۸۶ ساله قاسم شعله سعدی، زندانی سياسی، که يک فرزندش را هم در جنگ عراق و ايران از دست داده در نامه به رهبر جمهوری اسلامی ايران از او می‌پرسد: «آيا ننگ شکنجه‌ها تا ابد از پيشانی جمهوری اسلامی پاک خواهد شد؟»

برپايه گزارش‌ها، آقای شعله سعدی،نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، که اکنون بيش از يک سال است در زندان اوين به سر می‌برد دچار ضايعه نخاع است و احتمال می‌رود به طور کامل فلج شود.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:05 0:00
لینک مستقیم



مادر اين زندانی سياسی، در نامه‌ای سرگشاده به آيت‌الله علی خامنه‌ای، از او پرسيده، «چرا علی‌وار جلوه می‌کنيد، ولی در زمان اجرای عدالت تجاهل می‌کنيد؟»

شمسی ابراهيمی، مادر قاسم شعله سعدی، در نامه به رهبر جمهوری اسلامی ايران از او خواسته دستور فرماييد مرا هم در زندان اوين زندانی کنند تا به فرزند اسيرم بپيوندم.
راديو فردا در اين مورد با مادر اين زندانی سياسی به گفتگو نشسته است.

چرا به آيت الله علی خامنه‌ای نامه نوشته‌ايد؟

يک بچه ام شهيد شده و اين بچه ام در زندان است. من تمام گردن و کمر و زانويم همه خراب است به خاطر کهولت سن. دو دفعه با چه سختی از شيراز رفتم به اوين و پله های زيادی رفتم بالا تا بچه ام را ۱۰ دقيقه ببينم. آخر مسلمانی اين طوری است؟ من می‌خواهم ببينم به چه جرمی بچه‌ام زندان است.

خانم ابراهيمی! شما دو خواسته از آيت الله خامنه‌ای داشتيد اين که يا دستور دهيد سينه مرا هم محافل خودسر بشکافند يا اين که مرا هم به زندان اوين ببرند. چرا اين خواسته‌ها را مطرح کرديد؟

برای اين که شايد برآورده شود. الان يک سال است بچه من زندانی است. ۱۰ سال پيش هم از بس شکنجه‌اش داده بودند گردن و کمرش خراب شد. حالا برای او يک سال و نيم حبس بريده‌اند، هر چه هم پيگيری می‌کنيم که اين حکم شامل مرور زمان شده و اين يک سال و نيمی هم که برايش بريده‌ايد يک سالش را کشيده است، اهميتی به حرفمان نمی‌دهند.

از وضعيت جسمی آقای شعله سعدی اطلاع داريد؟

وضعيت گردن و کمرش خراب است و با بدبختی خودش را نگهداشته است. از بس دفعه پيش شکنجه‌اش دادند نخاعش و کمرش مشکل پيدا کرده است.

آخرين باری که همسر و فرزندانش توانستند با آقای شعله سعدی ملاقات داشته باشند چه زمانی بوده است؟

قبل از عيد بوده است. روز سه شنبه هم که خانمش رفته ملاقات هنوز نتوانستم از او بپرسم که حال بچه ام چطوری است.

آيا وکيل يا خانواده آقای شعله سعدی به مقامات قضايی مراجعه کرده‌اند برای پيگری وضعيت حقوقی او؟

بله خيلی پيگری می‌کنند، هم همسرش و هم وکيلش.

XS
SM
MD
LG