لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۵۹

چهار فرانسوی در عربستان سعودی کشته شدند


حمله روز دوشنبه در عربستان اولین مورد حمله به خارجیان ظرف سه سال گذشته است.
حمله روز دوشنبه در عربستان اولین مورد حمله به خارجیان ظرف سه سال گذشته است.

سه فرانسوی روز دوشنبه، هفتم اسفند ماه، در عربستان سعودی به ضرب گلوله کشته شدند. چهارمين قربانی فرانسوی اين واقعه يک روز بعد در بيمارستان جان سپرد.


به گزارش رويترز، قربانی چهارم که نامش «مبارک» بود و فرزند يک زن فرانسوی مراکشی تبار بود به دليل خونريزی و زخمی شدن شانه اش در بيمارستانی در مدينه جان سپرد.


روز دوشنبه، سه فرانسوی که در عربستان سعودی کار می کنند بر اثر حمله مسلحانه کشته شدند. اين اولين حمله به شهروندان خارجی در عربستان سعودی در سه سال گذشته است.


روزنامه لوسار چاپ بلژيک، يکی از قربانيان اين واقعه را معلم و دو نفر ديگر را کارمندان شرکت الکتريک اشنايدر معرفی کرد.


به گفته اين روزنامه فرانسوی زبان،« ژاک شيراک»، رييس جمهوری فرانسه، ضمن اعلام تاسف عميق از اين واقعه خواستار دستگيری و مجازات عاملين این حادثه شد.


به گزارش رويترز اسلام گرايان که گفته می شود به القاعده وابسته هستند حملات عليه پادشاهی سعودی را از سال ۲۰۰۳ آغاز کرد.


تاسيسات نفتی و نهادهای دولتی نيز در گذشته مورد حملات انتحاری واقع شدند. در سپتامبر ۲۰۰۴ یک فرانسوی به نام «لوران باربو» توسط افرادی که مظنون به همکاری با القاعده بودند به ضرب گلوله کشته شد.


پيش از حملات سال ۲۰۰۴ تعداد خارجيانی که در عربستان سعودی کار می کردند حدود ۱۰۰ هزار نفر بودند که حدود ۴۰ هزار نفر آنها پس از حملات پی در پی به خارجیان، اين کشور را ترک کردند ولی تعداد زيادی از آنان دوباره به عربستان بازگشتند.


XS
SM
MD
LG