لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۳۳

«آمادگی کره شمالی برای دومین آزمایش هسته ای»


نیروهای وزارت اطلاعات کره جنوبی، از نقل و انتقال تجهیزات مشکوکی در اطراف یک سایت موشکی در شمال شرقی کره شمالی خبر دادند.
نیروهای وزارت اطلاعات کره جنوبی، از نقل و انتقال تجهیزات مشکوکی در اطراف یک سایت موشکی در شمال شرقی کره شمالی خبر دادند.

چونگ هیونگ کیون، معاون پیشین وزارت اطلاعات کره جنوبی، روز یکشنبه، هشتم ژانویه، اعلام کرد که کره شمالی برای انجام دومین آزمایش هسته ای خود آمادگی کامل دارد.


آخرین گزارش ها از کره شمالی حاکی از آن است، که این کشور برای انجام دومین آزمایش هسته ای خود آمادگی کامل دارد.


نیروهای وزارت اطلاعات کره جنوبی، از نقل و انتقال تجهیزات مشکوکی در اطراف یک سایت موشکی در شمال شرقی کره شمالی خبر دادند که انتظار می رود پیش در آمد آزمایش هسته ای جدیدی باشد.


چونگ هیونگ کیون، که در دهه ۱۹۹۰ میلادی، معاونت وزارت اطلاعات کره جنوبی را بر عهده داشت، با استناد به منابع دولتی این کشور به فعل و انفعالات مشکوکی در اطراف یک سایت موشکی در کره شمالی اشاره کرد و اظهار داشت که این کشور قطعا خود را برای آزمایش هسته ای دیگری آماده می کند.


وی با این حا ل به این نکته اشاره کرد که کره شمالی تا قبل از دیدار نمایندگان مالی این کشور با هیا ت آمریکایی مبادرت به انجام چنین آزمایشی نخواهد کرد.


طبق آخرین گزارش ها، دو کشور آمریکا و کره شمالی موافقت کرده اند تا قبل از پایان ماه میلادی جاری در نشستی دو جانبه مساله تحریم های مالی کره شمالی را که از سوی دولت ایالات متحده اعمال شده است، مورد بررسی قرار دهند.


این مقام ارشد کره جنوبی در گزارش خود اعلام کرد که بر اساس اطلاعات رسیده نیروهای کره شمالی مواد و تسلیحاتی را به داخل تونلی در شمال شرقی این کشور منتقل کردند و احتمال اینکه این فعل و انفعالات پیش درآمد دومین آزمایش هسته ای این کشور باشد بسیار زیاد است.


کره شمالی در نهم سپتامبر سال گذشته میلادی اولین آزمایش هسته ای خود را در داخل همین تونل انجام داد.


فعل و انفعالات اخیر در کره شمالی در حالی صورت می گیرد که وزیر امور خارجه کره جنوبی در تازه ترین اظهار نظر خود از اعلام آمادگی دولت آمریکا به مذاکره با پیونگ یانگ در باره احتمال لغو پاره ای از تحریم های مالی این کشور خبر داد.


بنا به اظهارات وزیر امور خارجه کره جنوبی، نمایندگان مالی دو کشور آمریکا و کره شمالی در آخرین هفته ماه جاری میلادی با یکدیگر دیدار می کنند تا مساله تحریم های مالی کره شمالی را به بحث و تبادل نظر گذارند.


کره شمالی اعلام کرده است تا زمانی که آمریکا تحریم های مالی علیه این کشور را لغو نکند، حاضر نخواهد شد مساله انصراف از برنامه های هسته ای خود را بررسی کند.


مذاکرات شش جانبه در باره بحران اتمی کره شمالی بعد از سیزده ماه توقف، ماه گذشته با حضور نمایندگان شش کشور آمریکا، چین، روسیه، ژاپن و دو کره شمالی و جنوبی در پکن از سر گرفته شد و بدون دست یابی به نتیجه خاصی به بن بست رسید.


XS
SM
MD
LG