لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۵۳

کره شمالی: آمریکا به دنبال جنگ هسته ای است


گزارش های تازه حاکی از برنامه کره شمالی برای آزمایش اتمی جدید است.
گزارش های تازه حاکی از برنامه کره شمالی برای آزمایش اتمی جدید است.

کره شمالی آمريکا را متهم به تجاوز هوايی به حريم اين کشور کرد و ادعا کرد که نيروی هوايی آمريکا احتمالا در صدد حمله به برخی اهداف مهم در داخل خاک اين کشور است .


خبرگزاری دولتی چين به نقل از رسانه های کره شمالی اعلام کرد که آمريکا با اين گونه تحريکات در صدد است تا آتش جنگ هسته ای را در اين منطقه روشن کند .


بنا به ادعای شبکه های خبری کره شمالی که در خبرگزاری دولتی چين منعکس شد نيروی هوايی آمريکا روز جمعه با استفاده از بمب افکن های « بی – ۵۲» وارد حريم هوايی کره شمالی شدند و به نظر رسيد که در صدد حمله به برخی نقاط مهم در شمال شبه جزيره کره می باشند .


در اين گزارش همچنين آمده است: « اين اقدام، به گفته کره شمالی، امپرياليسم آمريکا نشان می دهد که اين کشور در تلاش است تا آتش جنگ هسته ای را در شبه جزيره کره روشن کند.»


اين چندمين بار است که کره شمالی آمريکا را به اتخاذ سياست های، به گفته اين کشور، خصمانه در برابر خود متهم کرده و اظهار داشته است که دولت ايالات متحده در انديشه حمله به کره شمالی است .


ادعاهای کره شمالی مبنی بر تمايل آمريکا به حمله به خاک اين کشور در حالی عنوان می شود که ايالات متحده مکررا اعلام کرده است که واشینگتن هيچگونه حمله نظامی به کره شمالی را در دستور کار خود ندارد .


کره شمالی در ماه گذشته ميلادی در اثر فشارهای جامعه جهانی و بخصوص در زير فشار دولت چين، که همپيمان قديمی اين کشور محسوب می شود، به مذاکرات شش جانبه پکن باز گشت اما اين گفت و گوها بدون رسيدن به توافق خاصی به بن بست رسيد .


بنا به اظهارات نماينده ارشد دولت آمريکا در گفت و گوهای هسته ای کره شمالی ، نمايندگان کره شمالی در اين دور از مذاکرات هر روز خواسته های تازه ای را مطرح کردند که انجام آنها در عمل غير ممکن است .


XS
SM
MD
LG