لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۵۸

«القاعده در ایام کریسمس قصد حمله تروریستی به آمریکا و اروپا را دارد»


پلیس بریتانیا، عکس تزئینی است.
پلیس بریتانیا، عکس تزئینی است.
يک مقام ارشد عراقی روز پنج‌شنبه خبر داد که القاعده قصد دارد در ایام تعطیلات کريسمس، در آمريکا و اروپا به يک سری عمليات تروريستی دست بزند.

ژنرال ديهيا حسين، رئيس ضد تروريسم وزارت کشور عراق، گفت يکی از اعضای شاخه عراقی القاعده که به اسارت نيروهای عراقی درآمده، در بازجويی این اطلاعات را فاش ساخته است.

به گزارش خبرگزاری رويترز، مقامات عراقی می‌گويند که نيروهای اين کشور موفق به دستگيری مقامات ارشد القاعده در عراق شده و به رهبري اين گروه در استان غربی انبار ضربه شديدی زده‌اند.

اين مقام نظامی عراق همچنين افزود که يکی از افرادی که در این عملیات اسیر شده گفته است که نیروهای القاعده برای انجام عملیات تروریستی در ایالات متحده، بریتانیا و اروپا خود را آماده می‌کنند.

وی افزود عراق با کشورهایی که قرار است هدف حملات القاعده قرار گیرند تماس گرفته و بازجویان آمریکایی نیز با این عضو القاعده صحبت کرده‌اند.

در آمریکا، سازمان اف‌بی‌آی روز چهارشنبه از پلیس این کشور خواست تا در زمان تعطیلات به حالت آماده‌باش برای مقابله با حملات احتمالی تروریستی آماده باشند.

در همین حال دو انفجار‌ روز شنبه در یکی از مراکز پرتردد استکهلم رخ داد. نخستین بمب در یک خودرو که در چهارراهی در مرکز شهر استکهلم پارک شده بود منفجر شد که بر اثر این انفجار آسیبی به کسی نرسید.

دادستان ارشد سوئد در استکهلم روز دوشنبه، ۲۲ آذرماه، اعلام کرد که مأموران تجسس تا ۹۸ درصد اطمینان دارند که بمب‌گذار انتحاری که روز شنبه در استکهلم، پایتخت این کشور، خود را منفجر کرد، فردی متولد عراق به نام تیمور عبدالوهاب بوده است.
XS
SM
MD
LG