لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۲۶

یاهو منتظر پیشنهاد بهتری از مایکروسافت است


یاهو می گوید که پيشنهاد مايکرو سافت کمتر از ارزش ياهو است.
(عکس: EPA)
یاهو می گوید که پيشنهاد مايکرو سافت کمتر از ارزش ياهو است. (عکس: EPA)

شرکت ياهو روز دوشنبه اعلام کرد که مخالفتی با پيشنهاد مايکروسافت برای خريد اين شرکت ندارد ولی به دلیل سقوط ارزش سهام این شرکت، منتظر پيشنهاد بهتری است.


مايکروسافت، بزرگترین تولید کننده نرم افزار جهان، اواخر ماه ژانويه اعلام کرده بود که مبلغ ۴۴ ميليارد و ۶۰۰ ميليون دلار را با پول نقد و همچنين سهام مايکروسافت، برای خريد ياهو، از معروفترین پورتال های جهان، پرداخت خواهد کرد.


هيات مديره ياهو پيشنهاد مايکروسافت را رد و اعلام کرد که پيشنهاد مايکروسافت کمتر از ارزش ياهو است.


مايکروسافت نيز روز يکشنبه به ياهو اخطار کرد که اگر تا ۲۶ آوريل اين شرکت با درخواست خريد این شرکت موافقت نکند، مایکروسافت به سراغ سهامداران ياهو خواهد رفت.


  • «پيشنهاد مايکروسافت منافع سهامداران ياهو را به بهترين وجه تامين نمی کند.»
مدیران یاهو

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، جری يانگ، مدير اجرايی ياهو و روی بوستاک، رييس اين شرکت پیشتر در نامه ای به استيو بالمر، مدير کل مايکروسافت، اعلام کردند که پيشنهاد مايکروسافت منافع سهامداران ياهو را به بهترين وجه تامين نمی کند.


آنها در اين نامه نوشتند که ارزش سهام مايکروسافت در ماه های اخير کاهش پيدا کرده است و اين امر موجب شده پيشنهاد اوليه مايکروسافت ارزش کمتری داشته باشد.


سهام مايکروسافت در اواخر ماه ژانويه حدود ۳۴ دلار ارزش داشت و در حال حاضر سهم اين شرکت حدود ۲۹ دلار در بورس آمريکا معامله می شود.


ارزش کل سهام مايکروسافت در بازار بورس حدود ۲۷۱ ميليارد دلار تخمین زده می شود در حالی که ارزش کل سهام ياهو حدود ۳۸ ميليارد دلار بر آورد می شود.


استيو بالمر در پايان هفته گذشته به ياهو اولتيماتوم داد که تا ۲۶ آوريل فقط فرصت پاسخ دادن به پیشنهاد این شرکت را دارد.


وی افزود: پيشنهاد مايکروسافت در وضعيت نه چندان مساعد اقتصادی اهميت بيشتری پيدا کرده است.


ياهو که علاوه بر يک موتور جست و جوی محبوب، يک پورتال – مدخل ورودی – برای بسياری از کاربران اينترنت در جهان محسوب می شود، پيش از اين اعلام کرده که انتظار دارد، بازار تبليغات اينترنتی به شکل مداوم پيشرفت کند.


بر اساس پيش بينی های اين شرکت، حجم مبادلات تبليغات اينترنتی از ۴۰ ميليارد دلار در سال ۲۰۰۷ به ۸۰ ميليارد دلار در سال ۲۰۱۰ خواهد رسيد.


ياهو اخيرا در رقابت با شرکت گوگل، با بحران کاهش ارزش سهام رو به رو بود و برخی پيش بينی می کردند که همزمان با ناملايمات احتمالی بازار بورس وال استريت در سال ۲۰۰۸، این وب سایت با ضربه ای جدی رو به رو خواهد شد.


XS
SM
MD
LG