لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۳۶

«کشته شدن ۲۶ نفر در درگیری میان سپاه و شورشیان کرد ایران»


يك فرمانده ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامى مى گويد كه در درگيرى اين نيرو با گروه هاى کرد پژاك، كومله و دمكرات ۲۶ نفر از اعضاى آنها كشته شدند.

سرتيپ پاسدار محمد پاكپور، فرمانده نيروى زمينى سپاه، گفته است كه اين شورشيان کرد «طى يك سلسله عمليات هاى خاص و هوشمندانه در راستاى ماموريت خود در تامين امنيت عمومى مردم استان هاى آذربايجان غربى و كردستان» كشته شده اند.

اين فرمانده سپاه مى گويد كه در اين عمليات ها به نيروهاى آن هيچ آسيبى وارد نيامده است.

وى تهديد كرده است كه «با هر گونه عوامل نا امنى كه از سوى ضد انقلاب داخلى و خارجى بخواهد امنيت شهروندان و ساكنين اين مناطق را سلب نمايد با قاطعيت برخورد خواهند كرد.»

سرتيپ پاسدار پاكپور در اظهارات خود كه از سوى خبرگزارى هاى ايران منتشر شده است به زمان درگيرى ها هيچ اشاره اى نكرده است.

مناطق كردستان و آذربايجان غربى ايران در سال هاى اخير محل درگيرى هاى خونين ميان نيروهاى نظامى و انتظامى ايران با شورشيان كرد بوده است كه داراى پايگاه هاى نظامى در شمال عراق هستند.

گروه حزب حيات آزاد كردستان – پژاك- شاخه ايرانى حزب كارگران كردستان تركيه – پ كا كا- است كه از سوى آنكارا و بسيارى از كشورهاى جهان از جمله آمريكا در فهرست گروه هاى حامى تروريسم قرار دارد.

حزب كارگران كردستان، پ كا كا، براى تشكيل يك كردستان مستقل در منطقه اى ميان مرزهاى ايران، تركيه و عراق تلاش مى كند.

اين گروه از سال ۱۹۸۴ دست به سلاح برده و وارد جنگ چريكى با دولت تركيه شده است.

گروه پژاك همراه با تشكيلات كومله و دمكرات مى گويند كه براى دستيابى مردم كردستان ايران به آزادى و استقلال بيشتر مبارزه مى كنند، اين در حالى است كه تهران فعاليت هاى اين گروه ها را تروريستى مى داند.

ايران بارها مناطق مورد فعاليت شورشيان كرد را در كردستان عراق مورد گلوله باران قرار داده است كه اين اقدام، اعتراض مقام هاى عراقى را به دنبال داشته است.

تهران گروه هاى ياد شده را متهم مى كند كه از خاك عراق براى انجام حملات عليه سربازان ايرانى استفاده مى كنند و مى گويد كه به مقابله با آنها ادامه خواهد داد.

محمد پاكپور، فرمانده نيروى زمينى سپاه پاسداران، گفته است: «ضد انقلاب و گروهك‌ هاى تروريستى بايد بدانند در هيچ نقطه‌ از كشور به ويژه در مناطق غرب و شمالغرب كشور نقطه امنى نخواهند داشت و هرگونه تحرك و رفتار آنان توسط مردم و نيروهاى نظامى و امنيتى منطقه رصد و با آنان به شدت برخورد خواهد شد.»

در درگيرى ميان نيروهاى ايرانى با شورشيان كرد طى سه دهه گذشته دهها نفر از طرفين جان خود را از دست داده اند.
XS
SM
MD
LG