لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۵۵

خطر محروميت برای تیم فوتبال سپاهان اصفهان


بازی چهارشنبه شب با نتیجه سه بر یک به سود سپاهان اصفهان تمام شد.
بازی چهارشنبه شب با نتیجه سه بر یک به سود سپاهان اصفهان تمام شد.

پيروزی شيرين سپاهان بر الوحده با نتيجه سه بر يک در مسابقه رفت نيمه پايانی ليگ قهرمانان آسيا، با پيش درآمد تلخ مسابقه می تواند محروميت دست و پا گيری برای نماينده فوتبال ايران و اصفهان داشته باشد.


تصميم گيری برای چنين حوادثی با انجام بازی خانگی در پشت درهای بسته و جريمه های نقدی همراه است.


به گزارش سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا، مسابقه ميان دو تيم با چهار دقيقه تاخير آغاز شد زيرا هواخواهان سپاهان ندير لامياغری، دروازه بان مراکشی تيم الوحده، را با پرتاب بارانی از اشياء مورد هدف قرار دادند.


پرتاب مواد محترقه از سوی تماشاگران به جلوی دروازه الوحده به هنگام اعلام پنالتی خطای ديگری بود که در جريان بازی رخ داد.


  • پيروزی شيرين سپاهان بر الوحده با نتيجه سه بر يک در مسابقه رفت نيمه پايانی ليگ قهرمانان آسيا، با پيش درآمد تلخ مسابقه می تواند محروميت دست و پا گيری برای نماينده فوتبال ايران و اصفهان داشته باشد.

سپاهان در پيروزی بر تيم الوحده، آن تيم محتاط دو بازی با کاوازاکی فرونتاله ژاپن نبود که با ضربه های پنالتی راه صعود را هموار کرد.


در اين بازی محمود کريمی با زدن دو گل، ساختن يک پنالتی برای گل سوم و خطايی روی او که منجر به اخراج مدافع الوحده در دقيقه ۳۲ شد، موثرترين بازيکن ميدان بود. اين مسابقه در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان انجام شد تا روز دوم آبان مسابقه برگشت در ابوظبی انجام شود.


محمود کريمی در هر نيمه يک گل زد. او در دقيقه ۱۱ تيمش را برای نيمه نخست يک بر صفر پيش انداخت و پس از گل تساوی بخش محمد الشهی در آغاز نيمه دوم برای الوحده، پيش از اين که مسابقه يک ساعت بازی خود را طی کند، گل دوم را وارد دروازه حريفی عربی کرد.


الوحده در اين مسابقه با اخراج ياسر عبدالله به دليل خطای عمد روی محمود کريمی، حدود يک ساعت را ده نفری بازی کرد.


محرم نويدکيا، کاپيتان تيم سپاهان در دقيقه های پايانی مسابقه، گل سوم را از نقطه پنالتی زد تا قهرمان جام حذفی ايران با نتيجه سه بر يک و دو گل برتری حاشيه امنيت بيشتری برای مسابقه برگشت داشته باشد.


بوناچيچ : توپ را با پا کنترل می کنم و نه با دست


لوکا بوناچيچ، سرمربی کروات تيم سپاهان با ابراز خشنودی از پيروزی سه بر يک تيمش گفت: « اين يک شب بزرگ بود و به بازيکنان تبريک می گويم. ما خوب شروع کرديم و خوب ادامه داديم، اما الوحده تيم خوبی است و ما بايد برای پيروزی در مسابقه برگشت تمرکز داشته باشيم.»


با اين حال بوناچيچ به دليل اجرای يک حرکت نمايشی با توپ پس از به ثمر رسيدن گل نويد کيا، مجبور شد از خود دفاع کند.


بعد از به ثمر رسيدن گل، توپ به سوی بوناچيچ غلتيد و او به جای بازگرداندن آن به زمين، به نمايش با توپ پرداخت تا مهارتهای با توپ را نشان دهد، مساله ای که برای همتای او، ايوو وورتمان برزيلی، ناخوشايند بود.


بوناچيچ در پاسخ به ناخشنودی وورتمان گفت: «من يک بازيکنی بودم که توپ را با پاهايم کنترل می کردم و نه با دستانم. نمی خواستم به آنان بی احترامی کنم.»


بوناچيچ به همان اندازه از پيروزی تيمش خوشحال بود که از مصدوميت يارانش ناراحت.


به گفته او، هادی عقيلی، مدافع کليدی تيم سپاهان چند بازی از جمله بازی برگشت با الوحده در ابوظبی را از دست خواهد داد.


اما مربی ۵۲ ساله به خوبی می داند که سپاهان برای نخستين تيم ايرانی شدن در اين تورنمنت پنج ساله به چه ابزاری نياز دارد.


وی می گويد: «نمی دانم درصد بخت های پيروزی ما چقدر است. اما اگر ما به مانند امشب (چهارشنبه ۱۱ مهر) بازی کنيم مطمئنا می بريم.


ايوو وورتمان : از داور، تماشاگران و بوناچيچ ناخشنودم


ايوو وورتمان، مربی برزيلی تيم الوحده دليل شکستش را بازی بد تيمش در نيمه اول عنوان کرد.


مربی برزيلی از داوری عبدالملک سنگاپوری و همچنين بعضی از هواخواهان تيم سپاهان اظهار نارضايتی کرد.


او همچنين حرکت لوکا بوناچيچ با توپ بعد از گل سوم را توهين آميز توصيف کرد.


وی گفت: «در فوتبال بين المللی هرکس بايد به ديگری احترام بگذارد، اما وقتی ما دو گل عقب افتاديم، او ( بوناچيچ ) به ما بی احترامی کرد. اما ما يک تيم حرفه ای هستيم و نمی خواهم اين ها را بهانه شکست کنم.»


مربی برزيلی با وجود ناراحتی به بخت های الوحده برای حضور در مسابقه پايانی اظهار اطمينان کرد و گفت به دليل ميزبانی می تواند نتيجه را جبران کند.


XS
SM
MD
LG