لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۳۵

صدای دیگر؛ گروه مادران صلح ایران


در چهارمین برنامه هفتگی صدای دیگر، برنامه ای که به مسائل زنان می پردازد اما ویژه زنان نیست، نازی عظیما بحث درباب پیدایش جنبش فمینیسم را با توجه به تغییراتی که در جامعه اروپا در قرن هجدهم روی می دهد، پی می گیرد.


سپس در دومین بخش و در ادامه موضوع زنان و جنگ، به معرفی گروه مادران صلح ایران می پردازد و با رزاقراچورلو حقوقدان و عضو این گروه درباره آن گفت و گو می کند.


در بخش سوم، درباره آخرین تحولات مربوط به نامزدی جنبش زنان ایران برای دریافت جایزه حقوق بشر سازمان ملل متحد، با رویا کاشفی مبتکر این فکر گفت و گو می کند. رویا کاشفی، مسئول کمیته حقوق بشر «انجمن پژوهشگران ایران» است که در پاریس استقرار دارد.


در همین بخش گزارشی نیز از دادگاه چهار فعال امور زنان: پروین اردلان، مریم حسین خواه، جلوه جواهری و ناهید کشاورز داده می شود و نسرین ستوده یکی از وکیلان آنان به رادیو فردا از این دادگاه می گوید.


در این برنامه «صدای دیگر» همچنین درمورد نتایج کنکور سراسری، که بار دیگر درصد قبولی دختران در آن بیش از پسران بوده، گفت و گویی داریم با دکتر سعید پیوندی، کارشناس مسایل جوانان و استاد جامعه شناسی آموزش و پرورش در دانشگاه «پاریس ۸ »، و نیز نگاهی می اندازیم به نظرات طاهره رحیمی، رییس گروه فاطمیون در باب لایحه حمایت از خانواده.


خانم رحیمی با این لایحه موافق است و آن را منطبق با واقعیت های جامعه ایران و بویژه به سود زنان بیوه، که به گفته او اگر تعدادشان زیاد شود فساد کل جامعه را می گیرد، می داند.


برای شنيدن برنامه اين هفته «صدای ديگر» فايل برنامه را که در بالای همين صفحه (سمت چپ) قرار دارد، باز کنيد.


«صدای ديگر» را روزهای يکشنبه بعد از خبرهای ساعت ۷ و نيم شب به وقت تهران از راديو فردا می شنويد. اين برنامه در مجله نيمه شب پس از خبرها (نيم بامداد) و در مجله نيمروزی پس از خبرهای ساعت ١٣ تکرار می شود.


نشانی ايميل برنامه «صدای ديگر»: zan@radifarda.com


شماره پيامک گير راديو فردا: ۰۰۴۲۰۶۰۳۸۷۴۱۵۰


XS
SM
MD
LG