لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۵۹

حسن نصرالله: خطر سقوط دیگر حکومت اسد را تهدید نمی‌کند


حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان
حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان
حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، در گفت‌و‌گو با یک روزنامه چاپ بیروت که روز یکشنبه، ۱۷ فروردین، منتشر شد، گفته است که خطر سقوط دیگر حکومت بشار اسد را تهدید نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، حسن نصرالله به روزنامه «السفیر» همچنین گفته است که تهدید به بمبگذاری در لبنان به خاطر «اقدامات صورت گرفته در مرز لبنان و سوریه» به «شکل قابل توجهی» کاهش یافته است.

گروه حزب‌الله در دو سال اخیر برای مقابله با شورشیان مسلح سوریه به منظور ساقط کردن حکومت بشار اسد، در کنار نیروهای ارتش این کشور می‌جنگید. این گروه شیعه که از سوی جمهوری اسلامی ایران پشتیبانی می‌شود، با بیرون کردن شورشیان از نوار مرزی لبنان و سوریه به نیروهای بشار اسد کمک می‌کنند.

با وجود این، دخالت حزب‌الله در سرکوب اعتراض‌های مردم سوریه باعث افزایش تنش‌های قومی در لبنان شده است. ظرف هفته‌های گذشته، شبه نظامیان سنی چندین حملات مرگبار در مناطق تحت کنترل حزب‌الله لبنان انجام دادند که آن را در واکنش به حمایت‌های این گروه از رژیم سوریه عنوان کرده‌اند.

حسن نصرالله با اشاره به حکومت اسد در دمشق گفته است: «خطر سقوط رژیم سوریه پایان یافته است».

ناآرامی‌های سوریه که در ابتدا به صورت اعتراض‌های مسالمت آمیز بروز کرد در مارس سال ۲۰۱۱ آغاز شد.

این کشور هم اکنون درگیر یک جنگ داخلی شده است که در آن علاوه بر گروه‌های مسلح نزدیک به غرب، شبه نظامیان وابسته به القاعده نیز علیه حکومت بشار اسد می‌جنگند که این مسئله نگرانی غرب را برانگیخته است.

فعالان حقوق بشر سوری در لندن می‌گویند که در درگیری‌های سه سال گذشته سوریه بیش از ۱۵۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش رویترز، بخش‌هایی از مصاحبه حسن نصرالله روز یکشنبه از سوی خبرگزاری ملی لبنان منتشر شد. قرار است متن کامل این مصاحبه در شماره روز دوشنبه روزنامه السفیر انتشار یابد.
XS
SM
MD
LG