لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۵۴

نامزدی« ادواردز» برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا


آقای ادواردز در یکی از مبارزات انتخاباتی خود در سال ۲۰۰۴
آقای ادواردز در یکی از مبارزات انتخاباتی خود در سال ۲۰۰۴

جان ادواردز، سناتور سابق و معاون کانديدای حزب دمکرات برای انتخابات رياست جمهوری سال ۲۰۰۴ روز پنج شنبه، ۲۸ دسامبر، اعلام کرد که برای انتخابات رياست جمهوری سال ۲۰۰۸ آمريکا کانديدا خواهد شد .



اين سناتور سابق حزب دمکرات به تلويزيون ان بی سی گفت:« من اينجا هستم تا اعلام کنم که کانديدای انتخابات رياست جمهوری آمريکا هستم.»



انتظار می رفت که آقای ادواردز ۵۳ ساله ، در جريان بازديد روز پنج شنبه خود از شهر نيواورلئان که در توفان کاترينا صدمات زيادی ديده است، نامزدی خود را به طور رسمی اعلام کند.



وی قصد دارد که در جريان بازديد از اين شهر در خصوص تلاش های سازمان يافته برای احياء مناطق آسيب ديده ايالت لوئيزيانا اقداماتی انجام دهد.



آقای ادواردز سومين دمکراتی است که به طوررسمی وارد مبارزات انتخاباتی برای تعيين کانديدای حزب دمکرات در انتخابات رياست جمهوری آمريکا در سال ۲۰۰۸ می شود .



دو نامزد ديگر، تام ويلساک، فرماندار ايالت ايوا و دنيس کوچينيچ، نماينده اوهايو در کنگره هستند. انتظار می رود که دمکرات های ديگری چون سناتور باراک اوباما و هيلاری کلينتون نيز نامزدی خود را برای اين انتخابات اعلام کنند .



آقای ادواردز از زمان شکست در برابر جان کری در مبارزات داخلی حزب دمکرات و سپس در مقام معاونت وی برای انتخابات رياست جمهوری سال ۲۰۰۴ ، رياست يک مرکز تحقيقاتی درباره فقر را در دانشگاه کارولينای شمالی عهده دار است.


XS
SM
MD
LG