لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۱۸

فيس بوک براى نخستین بار از گوگل جلو افتاد


فيس بوک ستاره شبكه هاى اجتماعى بر پهنه اينترنت هفته گذشته براى نخستین بار در آمريكا از نظر تعداد بازديد كنندگان وب سايت از گوگل پيشى گرفت.

خبرگزارى آسوشيتدپرس از قول كارشناسان رسانه هاى اينترنتى گزارش داده است كه صفحات فيس بوک در هفته اى كه هفدهم مارس پايان يافت پر بيننده ترين وب سايت در سراسر آمريكا بوده است.

«هيت وايز»، موسسه اى كه بر چگونگى فعالیت سايت ها و تعداد مراجعان به آنها نظارت مى كند، موفقيت فيس بوک را يك تحول بسيار مهم توصيف كرد.

بر اساس آمارهاى اين موسسه، ميزان بازديدها از وب سايت فيس بوك در اين هفته در مقايسه با زمان مشابه در سال ۲۰۰۹ حدود ۱۸۵ درصد افزايش يافته است.

در مقايسه، تعداد مراجعان به وب سايت جستجوگر گوگل در همين دوره فقط ۹ درصد افزايش نشان می دهد. البته در شمارش مراجعان به گوگل ساير بخشهاى وابسته به اين شركت مثل جى ميل، يوتيوب و نقشه گوگل منظور نشده اند.

بنابر آمارهاى موسسه هيت وايز، مجموع مراجعات به وب سايت گوگل و فيس بوک ۱۴ درصد از كل مراجعات مردم آمريكا به اينترنت را تشكيل مى دهد.

به گزارش آسوشيتدپرس، شركت گوگل با راه اندازى شبكه اجتماعى خود به نام «باز» در ماه هاى اخير رقابت با فيس بوک و تويتر را آغاز كرده است.

شبكه اجتماعى فيس بوک از چند ماه پيش و همزمان با ششمين سال فعاليت خود خدمات جديدى را به كاربران ارائه مى دهد كه يكى از آنها دريچه دريافت پيام هاى تازه است كه به سرويس ايميل گوگل شباهت فراوانى دارد.

بر اساس آمارهاى يك موسسه ديگر در نظارت بر رسانه هاى اينترنتى به نام «كام اسكور» در ماه دسامبر حدود ۴۰۰ ميليون نفر از شبكه فيس بوك استفاده كرده اند در حالي كه ميزان كاربران و مشتركان جى ميل ۱۷۶ ميليون نفر بوده است.
XS
SM
MD
LG