لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۰

کمک خلبان آلمانی چند سال پیش برای «میل به خودکشی» تحت درمان بود


دادستانی آلمان روز دوشنبه دهم فروردین گفت کمک خلبان پرواز ۹۵۲۵ خطوط هوایی جرمن وینگز که هواپیما را در کوه‌های آلپ فرانسه سرنگون کرد چند سال پیش برای میل به خودکشی تحت درمان بوده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دادستانی شهر دوسلدورف گفت آندرئاس لوبیتس ۲۸ ساله چندین سال پیش از خلبان شدن «تحت درمان روحی بوده و به میل وی به خودکشی اشاره شده است».

رالف هرنبروک، سخنگوی دادستانی در بیانیه‌ای گفت: «آندرئاس لوبیتس در دوره‌های بعد و تا چندی پیش، چند بار به پزشک مراجعه داشته است و در پی آن برای او چندین گواهی پزشکی مرخصی استعلاجی صادر شده بود که در هیچ‌کدام آن‌ها به میل به خودکشی و یا حمله به دیگران هیچ اشاره‌ای نشده است».

او مرکز درمانی محل این معالجات را ذکر نکرد.

آندرئاس لوبیتس آموزش خلبانی را در آلمان و همچنین در «فینیکس»، مرکز آموزش خلبانی لوفت هانزا در آریزونای آمریکا گذراند.

مقامات با بررسی اطلاعات سامانه ضبط مکالمات کابین خلبان نتیجه گیری کردند که آندرئاس لوبیتس با قفل کردن در کابین، مانع از بازگشت خلبان به کابین شد و سپس با بی‌توجهی به درخواست مکرر وی برای باز کردن در، به جای هدایت هواپیما در مسیر تعیین شده، روز سه شنبه چهارم فروردین آن را در کوه‌های آلپ فرانسه سرنگون کرد.

این سانحه سوالات و ابهامات زیادی در مورد آندرئاس لوبیتس، وضعیت روحی او و نیز مقررات صنعت هوانوردی و امنیت سفرهایی هوایی برای مردم ایجاد کرده است.

مقامات لوفت هانزا در مورد آگاهی از سابقه معالجات روحی کمک خلبان گفتند اطلاعات پزشکی فرد محرمانه تلقی می‌شود.

در همین حال دادستان‌ها گفتند در تحقیقات از خانواده آندرئاس لوبیتس، زندگی و مسائل شخصی و همچنین زندگی حرفه‌ای او تاکنون انگیزه‌ای که عمل او را توجیه کند پیدا نکرده‌اند.

آن‌ها نشانه‌ای از بیماری جسمی و یا اینکه قصد خود را با کسی در میان گذاشته باشد پیدا نکرده‌اند. دادستان‌ها پیش‌تر گفته بودند در جستجوی خانه آندرئاس لوبیتس چند گواهی مرخصی استعلاجی پیدا کردند که تاریخ یکی از آن‌ها شامل تاریخ روز سانحه نیز می‌شود.

کریستوفر کومپا، سخنگوی دیگر دفتر دادستانی دوسلدورف در مورد مشکل بینایی کمک خلبان آلمانی به خبرنگاران گفت هیچ قرینه‌ای که نشان دهنده مشکل جسمی و تاثیر آن بر بینایی او باشد وجود ندارد.

مقامات صنعت هوانوردی آلمان می‌گویند در پرونده آندرئاس لوبیتس در دفتر هوانوردی فدرال یاداشتی وجود دارد که بر لزوم معاینات پزشکی منظم تاکید می‌کند با این حال روشن نیست که آیا این معاینات، جسمی و یا روحی هستند.

آسوشیتدپرس در ادامه می‌نویسد اداره هوانوردی فدرال آمریکا به آندرئاس لوبیتس گواهینامه پزشکی درجه سه داده بود. لازمه دریافت این گواهینامه، داشتن سلامت روحی از جمله مبتلا نبودن به بیماری روانی، اختلال شخصیتی و اختلال دوقطبی است.

این گواهینامه همچنین نشان می‌دهد او به بیماری‌های دیگر روحی که مانع از انجام وظایف خلبانی باشد مبتلا نبوده است.

کارستین سفور، مدیر عامل لوفت هانزا، که هوایپمایی جرمن وینگز از شرکت‌های زیر مجموعه آن است، هفته پیش گفت چند سال پیش یک وقفه چند ماهه در آموزش‌های آندرئاس لوبیتس وجود داشته است اما توضیحات بیشتری در این مورد نداد.

او افزود پس از این وقفه، «او نه تنها آزمایشات پزشکی، بلکه آموزش‌های خلبانی، آزمون‌های پرواز و کنترل را با موفقیت پشت سر گذاشته است».

مقامات در محل سانحه سرگرم جمع آوری شواهد حاوی دی ان‌ای قربانیان از میان تکه‌های هوایپمای متلاشی شده در دامه‌های پرشیب کوه‌های آلپ هستند. هدف آن‌ها تشخیص هویت قربانیان با استفاده از دی ان‌ای خویشاوندان آن‌ها است که گروه وسیعی از آن‌ها اکنون به فرانسه سرازیر شده‌اند.

در همین حال کارکنان برای سرعت بخشیدن به مسیر تحقیقات، با دستگاه‌های راه سازی سرگرم ایجاد راهی به طول دو کیلومتر برای دسترسی به دور‌ترین گوشه‌های محل سانحه هستند.

فرانسه بیش از ۵۰۰ ژاندارم و همچنین کارکنان فوریت‌های پزشکی و امداد را برای امنیت محل سانحه، یافتن بقایای انسانی و پشتیبانی از خانواده‌های قربانیان به محل اعزام کرده است.

الیور واگنر، رییس عملیات شرکت هوایی جرمن وینگز در بندر مارسی در جنوب فرانسه با خانواده قربانیان دیدار کرد.

او با یادآوری دیدار هفته گذشته‌اش در شهر هالتن آلمان با خانواده ۱۶ نوجوان دانش‌آموز آلمانی که در این سانحه جان باختند گفت: «بی‌شک این اندوهبار‌ترین روز زندگی من است».

او افزود: «این خانواده‌ها پرسیدند، چرا بچه‌های ما، ما نمی‌فهمیم چه شد و چرا اتفاق افتاد».

XS
SM
MD
LG