لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۲۶

پوشش تحولات مرتبط با حملات موشکی سپاه به دو پایگاه نظامی آمریکا‎

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی از حمله تلافی‌جویانه خود به دو مقر نیروهای نظامی ایالات متحده در پایگاه‌های عین‌الاسد و اربیل عراق خبر داد.

۰۵:۱۲ ۱۸.۱۰.۱۳۹۸

سناتور دمکرات کریس مورفی در توئیتی نوشته است: «برای نیروهای آمریکایی که اکنون در معرض آسیب هستند دعا کنید».

۰۵:۰۹ ۱۸.۱۰.۱۳۹۸

استفانی گریشام، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرده است که دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور آمریکا درباره حمله موشکی ایران سخنرانی نخواهد داشت.

۰۵:۰۶ ۱۸.۱۰.۱۳۹۸

حسام‌الدین آشنا، مشاور حسن روحانی در توییتی نوشته است که هر گونه اقدام نظامی متقابل توسط آمریکا منجر به جنگ تمام عیار در سراسر منطقه خواهد شد. با این حال‌، سعودی‌ها می‌توانند مسیر متفاوتی انتخاب کنند که آن هم صلح کامل است.

۰۴:۵۶ ۱۸.۱۰.۱۳۹۸

مقام‌های آمریکایی به شبکه‌ سی‌ان‌ان گفته‌اند که تاکنون هیچ تلفاتی از نیروهای آمریکایی گزارش نشده ولی ارزیابی‌ها ادامه دارد.

۰۴:۴۷ ۱۸.۱۰.۱۳۹۸

پایگاه عین‌الاسد که امشب مورد حمله موشکی سپاه قرار گرفته است، همان پایگاهی است که ۲۶ دسامبر ۲۰۱۸ دونالد ترامپ از آن بازدید کرده بود.

۰۴:۳۷ ۱۸.۱۰.۱۳۹۸

سناتور جمهوریخواه رند پاول در توئیتی نوشت: «من امشب برای امنیت سربازانم در عراق دعا می‌کنم».

وی افزوده است: «در حالی که مدت‌ها پیش ترجیح می‌دادم آنها به خانه برگردند، هیچ عذری برای این حمله ایران وجود نداشت. ما باید پیش از اینکه وارد یک جنگ بی‌پایان دیگر در خاورمیانه شویم به تنش پایان دهیم».

۰۴:۲۹ ۱۸.۱۰.۱۳۹۸

یک سخنگوی معاون رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید که مایک پنس پس از حملات موشکی ایران با رهبران کنگره در تماس است.

۰۴:۲۸ ۱۸.۱۰.۱۳۹۸

شبکه الجزیره به نقل از منابع نظامی عراقی گزارش داده که یک موشک در نزدیکی فرودگاه اربیل سقوط کرده، اما منفجر نشده است. یک موشک دیگر هم به زمین‌های کشاورزی اصابت کرده که تلفاتی بر جای نگذاشته است.

۰۴:۲۶ ۱۸.۱۰.۱۳۹۸

سی‌ان‌ان گزارش داده که دونالد ترامپ امشب احتمالا برای مردم آمریکا سخنرانی خواهد کرد.

۰۴:۲۱ ۱۸.۱۰.۱۳۹۸

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا لحظاتی بعد از حمله موشکی ایران به دو پایگاه آمریکایی در عراق، ۴.۵۳ درصد ترقی کرد و به ۶۵ دلار و ۵۳ سنت رسید.

بیشتر

XS
SM
MD
LG