لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۵۷

پوشش تحولات مرتبط با حملات موشکی سپاه به دو پایگاه نظامی آمریکا‎

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی از حمله تلافی‌جویانه خود به دو مقر نیروهای نظامی ایالات متحده در پایگاه‌های عین‌الاسد و اربیل عراق خبر داد.

۰۹:۲۸ ۱۸.۱۰.۱۳۹۸

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران بیانیه‌ای صادر کرده‌است که در آن در مورد اقدام «جدید» آمریکا هشدار داده شده‌است.

محمد حسین باقری، سرلشکر سپاه پاسداران و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، گفته حملات موشکی انجام شده به دو پایگاه مورد استفاده آمریکا در عراق «هشداری» به آمریکا بود.

۰۷:۳۴ ۱۸.۱۰.۱۳۹۸

خبرگزاری‌های داخلی ایران می‌گویند تهران در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل گفته جمهوری اسلامی «دنبال جنگ نیست».

ایسنا از العالم نقل کرده است که «ایران با ارسال نامه‌هایی برای دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت این سازمان اعلام کرده است: به دنبال جنگ نیستیم و درباره هرگونه ماجراجویی نظامی علیه خود هشدار می‌دهیم».

پیشتر محمد جواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی، در حساب کاربری خود در توئیتر نوشته بود «ما به دنبال تشدید تنش یا جنگ نیستیم، اما از خودمان در برابر هر تهاجمی دفاع می‌کنیم».

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، قرار است به زودی بیانیه‌ای در مورد رخدادها منتشر کند.

۰۶:۲۲ ۱۸.۱۰.۱۳۹۸

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، ساعاتی بعد از حملات موشکی ایران توئیت کرد: «همه چیز خوب است! موشک‌ها از سوی ایران به دو پایگاه نظامی در عراق شلیک شد. ارزیابی تلفات و خسارات در جریان است. تا الان همه چیز خوب است! ما قوی‌ترین و مجهزترین ارتش دنیا را داریم. فردا صبح بیانیه‌ای منتشر می‌کنم».

۰۶:۱۴ ۱۸.۱۰.۱۳۹۸

محمد جواد ظریف گفته است حمله موشکی ایران «اقدام دفاعی» منطبق با بند ۵۱ منشور سازمان ملل بوده است.

وزیر امورخارجه ایران در توییت خود نوشته است که ایران پایگاهی را هدف قرار داد که حمله به قاسم سلیمانی از آنجا انجام شده بود.

در حمله موشکی امشب پایگاه عین‌الاسد و یک پایگاه در نزدیکی فرودگاه اربیل هدف حمله موشکی قرار گرفتند. آقای ظریف مشخص نکرده که منظور او کدام پایگاه است.

او همچنین نوشته که ایران دنبال «تنش یا جنگ» نیست ولی از خود دفاع می‌کند.

۰۶:۰۴ ۱۸.۱۰.۱۳۹۸

نخست‌وزیر استرالیا گفته است که تمام دیپلمات‌ها و کارکنان نظامی این کشور در عراق سالم هستند.

۰۶:۰۴ ۱۸.۱۰.۱۳۹۸

رسانه‌های ایران بامداد چهارشنبه گزارش دادند پیکر قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، که در حمله پهپادی روز ۱۳ دی آمریکا کشته شد در گلزار شهدای کرمان به خاک سپرده شد.

سپاه پاسداران می‌گوید که در ساعت کشته شدن قاسم سلیمانی به دست آمریکا، دو پایگاه این کشور را در عراق موشک‌باران کرده است.

۰۶:۰۱ ۱۸.۱۰.۱۳۹۸

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است گفته که اگر حملات موشکی ایران تلفاتی هم داشته، بسیار کم بوده است.

۰۶:۰۰ ۱۸.۱۰.۱۳۹۸

خبرگزاری رویترز گزارش داده که مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا در تماس با مسرور بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق، او را در جریان حملات موشکی ایران به پایگاه‌های نظامی در عراق از جمله دز نزدیکی اربیل قرار داده است.

۰۵:۳۹ ۱۸.۱۰.۱۳۹۸

اداره هوانوردی آمریکا با صدور دستوری از هواپیماهای مسافربری این کشور خواست که از پرواز بر فراز عراق، ایران، خلیج فارس و دریای عمان خودداری کنند.

۰۵:۳۳ ۱۸.۱۰.۱۳۹۸

اسماعیل کوثری، جانشین قرارگاه ثارالله سپاه به خبرگزاری مهر گفته است که حمله موشکی امروز سپاه «اقدام اولیه» بوده است.

وی گفته که «آمریکا باید منطقه را خالی کند» و از مقام‌های ایالات متحده خواسته است که برای تحقق این موضوع به دونالد ترامپ فشار بیاورند.

بیشتر

XS
SM
MD
LG