لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۵

پوشش تحولات مرتبط با حملات موشکی سپاه به دو پایگاه نظامی آمریکا‎

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی از حمله تلافی‌جویانه خود به دو مقر نیروهای نظامی ایالات متحده در پایگاه‌های عین‌الاسد و اربیل عراق خبر داد.

۰۳:۳۳ ۱۸.۱۰.۱۳۹۸

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی از حمله تلافی‌جویانه به یکی از پایگاه‌های نیروهای نظامی ایالات متحده در عراق خبر داد.

این نهاد نظامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه در عملیاتی موفقیت آمیز به نام شهید سلیمانی با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین پایگاه عین الاسد را در هم کوبیدند».

پایگاه هوایی عین‌الاسد بزرگترین پایگاه نیروهای نظامی ایالات متحده در عراق محسوب می‌شود. این پایگاه در استان انبار، غرب عراق قرار دارد.

۰۳:۳۸ ۱۸.۱۰.۱۳۹۸

شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از یک فرمانده محلی می‌گوید: «دست‌کم ۱۰ موشک به پایگاه الاسد خورده است». این فرمانده نظامی گفته که حملات فعلا متوقف شده است.

یک منبع خبری نیز به شبکه فاکس‌نیوز گفته است که «موشک‌ها یا کروز هستند با موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد».

۰۳:۳۹ ۱۸.۱۰.۱۳۹۸

سپاه گفته که جزئیات این رخداد را متعاقبا اعلام خواهد کرد. اطلاعیه این نهاد نظامی با هشدارهایی به کشورهای منطقه که آمریکا در آنجا پایگاه دارد و نیز اسرائیل همراه بوده است.

این اطلاعیه می‌گوید: «به دولت‌های متحد آمریکا که پایگاه‌های خود را در اختیار ارتش تروریستی این کشور قرار داده‌اند اخطار داده می‌شود هر سرزمینی، به هر ترتیب مبدأ اقدامات خصمانه و تجاوزگرانه علیه جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد، هدف قرار خواهد گرفت.»

۰۳:۴۱ ۱۸.۱۰.۱۳۹۸

جاناتان هافمن، سخنگوی پنتاگون، در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حال ارزیابی میزان خسارت و تلفات وارده به پایگاه عین‌الاسد هستیم.

۰۳:۴۱ ۱۸.۱۰.۱۳۹۸

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داده که ایالات متحده در حال بررسی این موضوع است که حمله به پایگاه عین الاسد از خاک ایران انجام شده یا نه.‎

۰۳:۴۳ ۱۸.۱۰.۱۳۹۸

پنتاگون می‌گوید که ایران به دو پایگاه آمریکا در عراق حمله کرده است. هنوز از میزان تلفات این حملات گزارشی منتشر نشده است.

۰۳:۴۴ ۱۸.۱۰.۱۳۹۸

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، پیشتر هشدار داده بود که اگر ایران دست به اقدام تلافی‌جویانه بزند، واکنش آمریکا «شدید» و حتی «نامتناسب» خواهد بود.

۰۳:۴۵ ۱۸.۱۰.۱۳۹۸

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است که بیش از ۱۲ موشک به دو پایگاه‌ این کشور در عراق شلیک شده است.

۰۳:۴۶ ۱۸.۱۰.۱۳۹۸

گزارشگر صدای آمریکا در صفحه توئیتر خود به نقل از منابع نظامی نوشت که بمباران پایگاه عین الاسد تمام شده و در مجموع حدود ۳۵ فروند موشک به این پایگاه اصابت کرده است.‎

۰۳:۴۷ ۱۸.۱۰.۱۳۹۸

پنتاگون اعلام کرد که «ما تمام اقدامات لازم را جهت محافظت از نیروهای ایالات متحده، شرکا و متحدان خود در منطقه به کار خواهیم بست».‎

این نهاد نظامی همچنین افزوده که مشخص است موشک‌ها از خاک ایران شلیک شده‌اند.‎

بیشتر

XS
SM
MD
LG