لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۵۶

پزشک معالج کیارستمی به «سه ماه محرومیت از کار در محل تخلف» محکوم شد


عباس کیارستمی در بیمارستان جم.
عباس کیارستمی در بیمارستان جم.

دادسرای انتظامی نظام پزشکی استان تهران پزشک معالج عباس کیارستمی کارگردان مشهور ایرانی را به سه ماه محرومیت از کار در محل «ارتکاب تخلف» محکوم کرد.

بر اساس متن این حکم که روز دوشنبه ۱۲ مهر در خبرگزاری ایلنا منتشر شد، دفاعیات پزشک معالج آقای کیارستمی «غیرموجه و غیرموثر» اعلام شده است.

در این حکم، «ترک بیمار با وجود عوارض ایجاد شده و رفتن به مسافرت»، «تاخیر در اقدام به عمل جراحی مرحله دوم علیرغم وجود شواهد کلینکی و پاراکلینیکی دال بر خونریزی بیمار»، «وجود مغایرت در شرح عمل و اظهارات شفاهی پزشک معالج» و «عدم درج نتیجه ویزیت بیمار و سیر بیماری به صورت روزانه در پرونده» موارد «قصور پزشکی» پزشک معالج آقای کیارستمی اعلام شده است.

دادسرای انتظامی نظام پزشکی تهران، پزشک معالج آقای کیارستمی را به سه ماه محرومیت از طبابت «در مطب محل ارتکاب تخلف» محکوم کرده است.

این حکم ظرف مدت بیست روز از تاریخ ابلاغ قابل اعتراض و تجدیدنظر در هیات تجدیدنظر انتظامی نظام پزشکی استان تهران است.

در همین حال به گزارش خبرگزاری فارس، علی فتاحی معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه این حکم هنوز قطعی نشده است، انتشار آن قبل از قطعی شدن را «جرم» دانست.

بر اساس حکم دادسرای انتظامی نظام پزشکی تهران، شکایت وکلای خانواده آقای کیارستمی علیه «دکتر میم پ و مدیریت بیمارستان جم» نیز برای تحقیقات به دادسرای سازمان نظام پزشکی بازگشت داده شده است.

عباس کیارستمی، کارگردان سر‌شناس سینمای ایران، روز ۱۴ تیرماه و در حالی که برای ادامه معالجه خود از ایران به فرانسه رفته بود، در پاریس درگذشت.

محسن تدین‌فر رییس بیمارستان جم روز پنجم مرداد اعلام کرده بود احمد میر، که از او به عنوان پزشک اصلی آقای کیارستمی در بیمارستان جم نام برده می‌شود، «به علت مسافرت» در عمل جراحی کیسه صفرای او حضور نداشته است.

در‌‌ همان روز بهمن کیارستمی پسر آقای کیارستمی در واکنش به این سخنان گفته بود که جراح پدرش نه در عمل جراحی کیسه صفرا و نه جراحی «چهارم» او حضور نداشته و همچنین «هیچ متخصص عفونی» در روند درمان او شرکت نداشته است.

پزشک آقای کیارستمی در جلسه نهایی رسیدگی به این پرونده گفته بود که در مورد مسافرتش به صورت شفاهی از مرحوم کیارستمی «اجازه» گرفته و به دلیل «شکسته شدن دنده‌های» همسرش مجبور شده، دیر‌تر به تهران بازگردد.

مرگ جنجال برانگیز عباس کیارستمی کارگردان برجسته ایرانی موضوع «خطای پزشکی» را در جامعه ایران بر سر زبان‌ها انداخته و کمپینی نیز با این عنوان در فیس‌بوک ایجاد شد که بازتاب‌های زیادی داشته است.

خبرگزاری ایسنا اوائل مردادماه در گزارشی یادآوری کرد که بر اساس آمار‌های سازمان پزشکی قانونی، میزان محکومیت پزشکان از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۴ افزایش نشان می‌دهد.

XS
SM
MD
LG