لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۳۹

کشته شدن چهار مامور ایرانی در سیستان و بلوچستان


صحنه ای از انفجار ماه گذشته در زاهدان
صحنه ای از انفجار ماه گذشته در زاهدان

فرمانده نيروی انتظامی ايران می گويد که در درگيری اين نيرو با « اشرار» در استان سيستان و بلوچستان چهار مامور پليس کشته و چهار نفر ديگر به گرو گان گرفته شده اند .


سردار اسماعيل احمدی مقدم روز چهارشنبه به خبرنگاران گفته است: هفت نفر از ماموران نيروی انتظامی که در يک گروه کمين بودند سه شنبه شب در منطقه «مگور» سيستان و بلوچستان در يک درگيری شبانه با « اشرار مسلح» در گير شدند .


به گفته وی، « اشرار، مجهز به سلاح های نيمه سنگين بودند که از مرز پاکستان وارد خاک ايران شده بودند و پس از درگيری نيز به اين کشور گريختند.»


فرمانده نيروی انتظامی ايران با اظهار بی اطلاعی از هويت مردان مسلح، گفته است که « هنوز طرح انسداد مرزها در جنوب پاکستان به طور کامل اجرا نشده است که با انجام اين کار در سال آينده و احداث ۷۰ کيلومتر کانال مشکل اين منطقه مرتفع می شود.»


استان سيستان و بلوچستان در ماه های اخير صحنه ناآرامی ناشی از درگيری نيروی انتظامی با کسانی بوده است که « اشرار مسلح» خوانده می شوند و تاکنون دهها کشته برجای گذاشته است .


روز دوازدهم بهمن ماه چهار مامور پليس در زاهدان توسط افراد مسلح کشته شدند و در ۲۵ بهمن ماه نيز انفجار بمبی قوی در نزديکی اتوبوس متعلق به «منطقه مقاومت بسيج زاهدان» در زاهدان ۱۸ کشته و چندين زخمی برجای گذاشت .


اين بمب که در يک دستگاه خودرو پيکان جاسازی شده بود در مسير عبور اتوبوس سرويس کارکنان « قرارگاه شهيد ميرحسينی» نيروی زمينی سپاه منفجر شد که باعث کشته شدن اعضای سپاه پاسداران شد .


همزمان درگيری های پراکنده ای در نقاط مختلف شهر زاهدان ميان افراد نيروی انتظامی و افراد مسلح بوقوع پيوست که تلفاتی از دو طرف برجای گذاشت .


ايران بارها اعلام کرده که اين افراد از مرز پاکستان عبور می کنند و به همين دليل با احضار سفير پاکستان در تهران به وزارت امور خارجه، به طور رسمی به اين وضعيت اعتراض کرد .


در درگيری و انفجارهای اخير در استان سيستان و بلوچستان همواره گروهی موسوم به « جندالله» مسئوليت اين حوادث را برعهده گرفته است. در حالی که «جندالله» می گويد برای « اهداف مردمی» مبارزه می کند ايران اين گروه را تروريستی می داند و هفته گذشته یکی از عواملی که گفته می شود در این انفجارها دست داشته است را اعدام کرد.


انفجارهای شهر زاهدان واکنش های بین المللی نیز برانگیخت و دبیرکل سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا آن را محکوم کردند.


XS
SM
MD
LG