لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۲۵

پوشش زنده: آخرین تحولات برجام پس از خروج آمریکا‎

پس از ماه‌ها انتظار و گمانه‌زنی درباره سرنوشت «برجام»، رئیس‌جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که ایالات متحده از برجام خارج خواهد شد و تحریم‌های تعلیق شده علیه ایران را باز می‌گرداند.

۲۳:۲۴ ۱۸.۲.۱۳۹۷

وزارت خزانه‌داری آمریکا لحظاتی پیش اعلام کرد که بعد از پایان تعلیق ۱۸۰ روزه تحریم‌های ایران، مجازات‌ها به دلیل مبادلات با بانک مرکزی ایران و سایر نهادهای مالی ایرانی، و بخش انرژی بار دیگر برقرار خواهد شد.

۲۳:۲۱ ۱۸.۲.۱۳۹۷

حسن روحانی: به سازمان انرژی اتمی دستور داده‌ام تا آمادگی لازم را برای اقدامات بعدی داشته باشد. تا اجرای این تصمیم چند هفته صبر می‌کنیم. با دوستان و متحدین خود به رایزنی می‌پردازیم. همه چیز به منافع ملی ما بستگی دارد.

۲۳:۱۸ ۱۸.۲.۱۳۹۷

تلویزیون دولت عربستان سعودی لحظاتی پیش نسبت به تصمیم آمریکا برای خروج از برجام واکنش نشان داد و گفت که ریاض از این اقدام استقبال و حمایت کرده است.

۲۳:۱۸ ۱۸.۲.۱۳۹۷

حسن روحانی: اگر به این نتیجه برسیم که در مذاکره با این پنج کشور به خواست خود از برجام می‌توانیم برسیم در برجام خواهیم ماند. اما اگر ببینیم که چنین خواستی میسر نمی‌شود از همین جا با مردم صحبت خواهم کرد.

۲۳:۱۶ ۱۸.۲.۱۳۹۷

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، لحظاتی پس از سخنرانی دونالد ترامپ روی صفحه تلویزیون‌ها ظاهر شد و از اقدام وی در خروج از برجام قدردانی کرد.

وی تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا در لغو توافق اتمی با ایران را «شجاعانه و درست» توصیف کرد.

۲۳:۱۶ ۱۸.۲.۱۳۹۷

حسن روحانی: از این به بعد توافق هسته‌ای بین ایران و پنج کشور است.

۲۳:۱۵ ۱۸.۲.۱۳۹۷

حسن روحانی در سخنرانی خود گفته است: طبق اعلام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران همواره به تعهدات خود عمل کرده و آنها را اجرا کرده است ولی شاهدیم که کشوری به تعهدات بین‌المللی احترام نمی‌گذارد.

۲۳:۱۱ ۱۸.۲.۱۳۹۷

حسن روحانی: آمریکا هیچ وقت به تعهداتش پایبند نبوده است.

۲۳:۱۰ ۱۸.۲.۱۳۹۷

سخنرانی حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، در واکنش به تصمیم آمریکا برای خروج از برجام آغاز شد.

۲۳:۰۴ ۱۸.۲.۱۳۹۷

بلافاصله پس از پایان سخنرانی رئیس‌جمهوری آمریکا، امانوئل مکرون همتای فرانسوی او در پیامی توئیتری از خروج ایالات متحده ابراز تاسف کرد.

وی نوشته است: «فرانسه، آلمان و بریتانیا از تصمیم آمریکا برای خروج از برجام متاسف هستند. رژیم عدم اشاعه هسته‌ای در معرض خطر است».

بیشتر

XS
SM
MD
LG