لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۵۰

لس آنجلس تایمز: آمریکا بدنبال تحریم جهانی نفت ایران است


کارزار اخير آمريکا در زمانی اعمال می شود که ايران، آسيب پذيرترين دوران خود را در عرصه انرژی پشت سر می گذارد.
کارزار اخير آمريکا در زمانی اعمال می شود که ايران، آسيب پذيرترين دوران خود را در عرصه انرژی پشت سر می گذارد.

روزنامه لس آنجلس تايمز، چاپ آمريکا در گزارشی می گويد که واشینگتن در حال کسب زمينه لازم برای قطع همکاری های جهانی در تبادلات نفتی با ايران است .


اين روزنامه به نقل از تحليلگرانی که نامشان ذکر نشده، می نويسد کارزار ايالات متحده برای قطع سرمايه گذاری های خارجی در پروژه های نفتی و گازی ايران، جمهوری اسلامی را طی دو دهه آينده با خطر عدم امکان صدور انرژی مواجه می کند .


بنابر گزارش لس آنجلس تايمز، کارزار اخير آمريکا در زمانی اعمال می شود که ايران، آسيب پذيرترين دوران خود را در عرصه انرژی پشت سر می گذارد .


طی روزهای اخير، قطع گاز در بسياری از استان های ايران، کشور را با چالشی جدی مواجه کرده است.


محمد هادی نژاد حسينيان معاون وزير نفت جمهوری اسلامی، به لس آنجلس تايمز می گويد که « اگر روند فعلی استخراج نفت در ايران تحت کنترل قرار نگيرد، تا ۱۰ سال ديگر نفتی برای صدور به خارج از کشور باقی نخواهد ماند.»


به نوشته اين روزنامه، اگر ايران در پی يک حمله نظامی احتمالی به مواضع اتمي اش، صادرات نفت خود را به صورت ناگهانی قطع کند، بهای نفت در بازارهای جهانی افزايشی انفجاری خواهد داشت .


نويسنده لس آنجلس تايمز اما در ادامه يادآور می شود که اگر قطع مبادلات نفتی ايران در عرصه بين المللی، به صورت تدريجی صورت بپذيرد، ديگر اعضای اپک اين کاهش توليد نفت را جبران خواهند کرد .


اين درحالی است که دولت ايران قصد دارد با احداث پروژه های جديد نفتی، ميزان استخراج طلای سياه را تا حد ۸۰۰ هزار بشکه در روز افزايش دهد .


تلاش های ايالات متحده و متحدانش برای متقاعد کردن بانک ها و شرکت های نفتی بين المللی به قطع رابطه با ايران، به نوشته اين مقاله، خطرات بسياری را متوجه پروژه های انرژی جمهوری اسلامی خواهد کرد .


آقای نژاد حسينيان به لس آنجلس تايمز می گويد: « بسياری از بانک های اروپايی که پيش تر سرمايه گذاری در برخی از پروژه های صنعت نفت ايران را تقبل کرده بودند، اخيرا اقدام به فسخ قراردادهای خود کرده اند.»


معاون وزير نفت جمهوری اسلامی، گفته است که دولت ايران اقداماتی از جمله توزيع کارت های هوشمند برای مصرف بنزين را برای مقابله با تهديدات مذکور پيش بينی کرده است .


به نوشته اين روزنامه آمريکايی، تهران همچنين چشم به کمک پکن و مسکو دوخته است؛ اما مقامات آمريکايی از هم اکنون به چين در زمينه ادامه همکاريش با ايران در احداث پروژه ۱۶ ميليارد دلاری ميدان گازی پارس شمالی هشدار داده اند.


XS
SM
MD
LG