لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۱۹

جريمه ۱۹۰ هزار يورويی پرسپولیس و احتمال سقوط


تیم پرسپوليس پیش از بروز چنین مشکلی نیز با بدهی سنگين و مشکل مالی دست به گريبان بوده است.
تیم پرسپوليس پیش از بروز چنین مشکلی نیز با بدهی سنگين و مشکل مالی دست به گريبان بوده است.


تيم پرسپوليس، پيشتاز ليگ برتر فوتبال ايران، به دليل عدم رعايت قوانين فيفا در مورد قراردادها، از سوی دادگاه عالی ورزش جهان در سوييس ۱۹۰ هزار يورو جريمه شد و در خطر سقوط از ليگ برتر به دسته پايين تر با شش امتياز جريمه قرار گرفت.


خبرگزاری های داخلی روز دوشنبه ۲۶ شهريور گزارش دادند که پيش از اين با شکايت رافائل، بازيکن نيجريه ای فصل پيش پرسپوليس به فدراسيون بين المللی فوتبال، فيفا، مبنی برعدم پرداخت مطالبات اين بازيکن و اجرای مفاد قرارداد بين بازيکن و باشگاه، دادگاه عالی ورزش (CAS) باشگاه پرسپوليس را محکوم کرده بود که پرسپوليس به رای صاده اعتراض و فرجام خواهی کرد.


با رد اين تقاضا، دادگاه عالی ورزش باشگاه قديمی ايرانی را به پرداخت ۵۵ هزار يورو به بازيکن ياد شده و ۱۳۵ هزار يورو به شرکت دست اندر کار انتقال اين بازيکن محکوم کرد.


اين رای روز پنجشنبه گذشته به باشگاه اعلام شد، اما پرسپوليس يک روز پس از نخستين توقف در برابر تيم راه آهن، پس از چهار پيروزی پياپی، آن را انتشار داد.



  • در صورت عدم پرداخت سريع اين وجه، پرسپوليس به يک دسته پايين تر از ليگ برتر سقوط خواهد کرد و با جريمه شش امتيازی در جدول مسابقه های اين گروه (دسته اول) رو به رو خواهد شد.
رای دادگاه عالی ورزش جهان

به گزارش خبرگزاری دانشجویی، ايسنا، در رای مزبور تاکيد شده است که در صورت عدم پرداخت سريع اين وجه، پرسپوليس به يک دسته پايين تر از ليگ برتر سقوط خواهد کرد و با جريمه شش امتيازی در جدول مسابقه های اين گروه (دسته اول) رو به رو خواهد شد.


حبيب کاشانی، مدير عامل باشگاه پرسپوليس با تاييد قطعی بودن رای دادگاه عالی ورزش اعلام کرد که در صورت عدم کمک سازمان تربيت بدنی، از هواداران پرسپوليس کمک خواهد خواست.


تیم پرسپوليس پیش از بروز چنین مشکلی نیز با بدهی سنگين و مشکل مالی دست به گريبان بوده است.


آقای کاشانی گفته است که «برای کمک در اين مورد سازمان تربيت بدنی تاکنون به آنان پاسخی نداده و هيچ اقدامی صورت نگرفته است.»


مدير عامل پرسپوليس در مورد محکوميت و سقوط تيم پرهواخواه پرسپوليس برای ميليون ها دوستدار اين تيم اظهار نگرانی کرده است، اما در گفت و گوی ياد شده صحبتی از مقصران اين جريان و چگونگی سوء مديريتی که چنين پیامدهايی را در پی دارد، بحثی به ميان نياورده است.


در مورد کمک مالی سازمان نيز که بحث پرداخت آن چند ماه پيش مطرح شد، او گفت: « متاسفانه با اين که سعيدلو، عضو هيات مديره باشگاه پرسپوليس و از بلند پايگان دولت محمود احمدی نژاد، قول داده بود که تا پنجشنبه گذشته نخستين کمک مالی سازمان به باشگاه برسد. ولی اين گونه نشد و بازيکنان و کادر فنی، که چشم به راه اين پول بودند، نتوانستند به آن برسند. با اين حال آنها با صبوری تا اين جای کار صبر کردند.»


آقای کاشانی در مورد اين سوال که « صبر و تامل آنان تا کی ادامه خواهد داشت» پاسخ صريحی نداده و تنها به مشکلات مالی بازيکنان و کادر فنی اشاره کرده است.


او چاره نهايی برای برون رفت از اين مشکل را « نيامدن هواداران به يکی، دو مسابقه تيم پرسپوليس و پرداخت پول بليت به باشگاه» دانسته است.


XS
SM
MD
LG