لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۴:۱۸

۱۴ زندانی سياسی اوین در «شب های قدر» شلاق زده شدند


وب سايت کلمه و برخی وب سايت های نزديک به اصلاح طلبان گزارش داده اند که حکم شلاق ۱۴ زندانی سياسی محبوس در بند ۳۵۰ اوين از روز شنبه همزمان با «شب های قدر» در ماه رمضان اجرا شده است.

به گزارش وب سايت کلمه، سيامک قادری، مزدک علی نظری، هومان موسوی، رحمان بوذری، ابراهيم بابايی، حسين زرينی، کوروش کوهکن، ناصر آذرنيا، کامران ايازی، مجيد صادقی نژاد، علی رضا کيا، امير لطيفی، اشکان اللهياری و رسول هردانی، چهارده زندانی هستند که طی روزهای گذشته حکم شلاق شان اجرا شده است.

فرزانه ميرزاوند، همسر سيامک قادری ، روزنامه نگاری که حکم شلاقش اجرا شده است روز سه شنبه به رادیو فردا گفت:

فرزانه میرزاوند: ديروز که با همسرم ملاقات داشتم و ايشان را ديدم، خودشان به من اين قضيه را که حکم شلاق شان اجرا شده است، گفتند. اتهام ايشان توهين به رياست جمهوری، نشر اکاذيب و اقدام تبليغی عليه نظام بوده است و به هر حال اتهامات شان متفاوت بوده و در راستای همين اتهامات هم حکم چهار سال حبس تعزيری و صد هزار تومان جريمه نقدی و ۶۰ ضربه شلاق را برايشان در نظر گرفته اند.
من به خوبی نمی دانم که اين شلاق برای کدام يک از اتهامات شان در نظر گرفته شده است. اما چون من خيلی از اين ماجرا آشفته و ناراحت شدم و پرسيدم که آيا طی اين جريان کسی آسيب نديد؟ ايشان گفتند که خير. فقط يکی از بچه ها جراحت پيدا کرده و حکمش سخت اجرا شده است. ايشان گفتند که برای من و بقيه همان حالت نمادين اجرا شده است.
نمادين بودنش هم به اين شکل بوده که ايشان می گفتند خيلی آرام شلاق را بلند می کردند و ضربه می زدند.»

به جز سيامک قادری، مزدک علی نظری و رحمان بوذری هم روزنامه نگارانی هستند که به تبليغ عليه نظام و تشويش اذهان عمومی متهم شده و حکم شلاق شان جاری شده است.

ساير اين زندانيان هم از بازداشت شدگان پس از انتخابات رياست جمهوری سال ۸۸ هستند که در بند ۳۵۰ اوين به سر می برند و اتهام های شان اقدام عليه امنيت ملی ، تبليغ عليه نظام و اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنيت کشور عنوان شده است.

برخی خانواده های اين زندانيان سياسی در گفت و گو با راديو فردا از وضعيت اين زندانيان ابراز نگرانی کرده و گفته اند که يکی از اين زندانيان بر اثر ضربات شلاق دچار جراحت و خونريزی شده است.

خانواده اين زندانيان سياسی همچنين می گويند که اجرای حکم شلاق همزمان با «شب قدر» در ماه رمضان برای شان تعجب آور بوده چرا که در اين روزها انتظارشان از مسئولان، برخوردی همراه با عطوفت و رافت اسلامی بوده است.
XS
SM
MD
LG